Pred pisanjem vsakega teksta je bil doslej najbolj mučen pogled na povprečno porabo goriva, ki je bila vselej za (vsaj) 50 odstotkov višja od tovarniških podatkov. Ker se je to dogajalo tudi mojim novinarskim kolegom, sem pač sklepal, da je z uradnimi meritvami nekaj narobe. Nato pa je prišel WLTP in moje slutnje potrdil. Gre za novi protokol merjenja goriva, ki velja od lanskega 1. septembra, podatki merjenja na cesti pa so zelo realni, odstopanja minimalna. Nič čudnega, ko pa je bil prejšnji merilni cikel NEDC zasnovan v 80. letih minulega stoletja, zadnjič pa so ga prilagodili leta 1997. Šlo je za teoretični laboratorijski preizkus, sčasoma poln pomanjkljivosti. Njegovi podatki pa so močno zavajali kupce, na kar so že pred leti opozarjale številne potrošniške in okoljevarstvene organizacije.

Seveda nas veseli, da so po novem odstopanja manjša oziroma v rangu največ desetih odstotkov, a žal to za marsikoga ne prinaša nič dobrega. Tovrstna testiranja niso poceni, izvesti pa jih je treba za vse kombinacije motorjev in menjalnikov. Tega ni mogoče storiti čez noč, pa še veliko stane. Gre za več milijonov evrov. Čeprav naj stranke po besedah proizvajalcev tega ne bi občutile pri ceni, pa to še ne pomeni, da jim v prihodnosti ne bo treba pri nakupu avtomobila globlje seči v žep. Višja izmerjena poraba pomeni višje izpuste ogljikovega dioksida, višji izpusti pa višjo obdavčitev v državah, kjer so izpusti in davki povezani. Tudi v Sloveniji. A do dviga cen vendarle ni prišlo, saj je obveljalo, da do konca leta za obračun davka veljajo korelirane vrednosti NEDC, ki so navedene na slovenskem homologacijskem kartončku.

Dejstvo je, da WLTP na povprečnega voznika psihološko gledano po eni strani vpliva dobro, saj je zdaj lahko prepričan, da vozi tako, ko bi v teoriji moral, da bi bila poraba goriva karseda blizu idealni. Biti varčen voznik pa je ideal, h kateremu stremijo mnogi. Po drugi strani pa višja uradno izmerjena poraba goriva ni ravno faktor, ki privlači. Ni skrivnost, da je prav vprašanje porabe goriva pri mnogih zemljanih postalo ena izmed prioritet pred nakupom avtomobila, in če je enak avto prej uradno v povprečju porabil pet, zdaj pa porabi sedem litrov goriva, to ravno ne vabi k nakupu.

Čeprav so odstopanja pri izmerjenih vrednostih občutno manjša, pa se moramo zavedati, da tovarniško navedene porabe verjetno ne bomo nikdar dosegli, razen če se za to ne odločimo zavestno in popolnoma spremenimo način vožnje. Za idealno porabo morajo pač biti izpolnjeni nekateri pogoji, še preden sedete v avto, na primer tlak v pnevmatikah, dobro motorno olje ter strokovno in kakovostno vzdrževanje vozila. Seveda pa je na koncu poraba odvisna predvsem on nas in našega načina vožnje. Če znate voziti varčno, toliko bolje.