V Sloveniji je po podatkih državnega statističnega urada več kot 530.000 upokojencev, od tega okoli 400.000 starejših od 65 let. V Zvezi potrošnikov Slovenije ugotavljajo, da se v tej populaciji ljudje zelo razlikujejo po načinu poslovanja z bankami. Medtem ko so nekateri že osvojili sodobne oblike spletnega in mobilnega bančništva, drugi ostajajo pri tradicionalnih načinih poslovanja. Še vedno je tudi veliko takih, ki plačujejo izključno z gotovino, ne uporabljajo bankomata, vsak zadnji delovni dan v mesecu pa se tradicionalno odpravijo do izbrane bančne poslovalnice, kjer prevzamejo pokojnino za tekoči mesec.

V Združenju bank Slovenije upokojence naprošajo, da to navado začasno opustijo. Ker je v Sloveniji razglašena epidemija, jih pozivajo, da v torek, 31. marca, ko bodo izplačane pokojnine, banko obiščejo le, če je to res nujno. Z odpovedjo obisku poslovalnice bodo zaščitili svoje zdravje in zdravje zaposlenih ter drugih.

Poslujte brez gotovine

Enak nasvet uporabnikom, naj bančno poslovalnico obiščejo samo v nujnih primerih, velja tudi za vse ostale dni. To seveda ne pomeni, da upokojenci ne morejo dvigniti denarja, izvajati plačil in drugih bančnih poslov. Tiste, ki imajo bančno kartico, banke pozivajo, da namesto v poslovalnici dvig opravijo na bankomatu, tiste, ki uporabljajo spletno ali mobilno banko, pa, da opravijo bančne posle na daljavo. Tudi sicer banke vsem potrošnikom svetujejo, da se izogibajo plačilom v gotovini in na prodajnih mestih plačujejo s kartico. Da bi se izognili nepotrebnim stikom, še posebej priporočajo uporabo brezstične kartice ali mobilnega telefona.

Pomagajo lahko pooblaščenci

Tistim, ki niso vešči spletnega ali mobilnega poslovanja, lahko pri tem pomagajo njihovi pooblaščenci. »Pooblaščenci na računu lahko namesto vas plačajo položnice preko svojih digitalnih poti in vam naročijo potrebščine preko spletnih trgovin. Tako vam ni treba priti v bančno poslovalnico, hkrati pa se izognete tudi poslovanju z gotovino,« so poudarili v združenju bank. Za tiste, ki nujno potrebujejo gotovino, lahko pooblaščenci opravijo tudi dvig na bankomatu.

Če uporabnik nima pooblaščenca, lahko za pomoč pri bančnih poslih, na primer pri uporabi bankomata, prosi koga izmed članov družine, ki mu zaupa. Za pomoč ali nasvet pa se lahko obrne tudi na svojo banko. V svojo poslovalnico lahko pokliče ali pa z njo stopi v stik s sporočilom preko spleta, preko elektronske banke ali videoklepeta.