Če bi izbirali predstavnike nežive narave, ki so s svojimi vlogami najbolj zaznamovali filmsko industrijo skozi zgodovino, bi bili to zagotovo avtomobili. A avtomobile mora, čeprav se v zadnjem času filmarji večkrat lahko naslonijo tudi na sodobno tehnologijo in posebne učinke, nekdo tudi voziti. To so redko glavni igralci, filmske zvezde, pa čeprav se tudi med njimi najde kar nekaj takšnih, ki so vrhunski vozniki. Večinoma vlogo voznikov, sploh v nevarnih kadrih, opravijo usposobljeni kaskaderji. In med tistimi, ki so se znašli predvsem v vlogi voznikov, je eno najslavnejših imen Bill Hickman.

Ta je namreč štirikolesne zveri krotil še v času, ko se ničesar ni dalo skriti z računalniškimi obdelavami, ob tem pa sta bili vse, kar je bilo pri takšnih avtomobilih pomembno, oblika in surova moč. Med drugim je tako avtomobile na vrtoglave vožnje popeljal v klasikah, kot sta Bullitt s Stevom McQueenom in Francoska zveza (The French Connection) z Genom Hackmanom. V obeh je imel tudi stransko igralsko vlogo, sicer pa je vlogo voznika opravljal še v številnih drugih filmih med letoma 1943 in 1973.

Treningi vožnje pred snemanjem

Čeprav so ga za vragolije za volani avtomobilov uporabili v filmih že v 50. letih, takrat je staknil tudi številne poškodbe, predvsem so z večkratnimi zlomi nastradala njegova rebra, je bil prvi film, v katerem je resnično zablestel, legendarni Bullitt. V njem je prav Hickman voznik črnega dodgea chargerja, s katerim beži pred detektivom Frankom Bullittom (Steve McQueen), ki sedi za volanom forda mustanga, celoten pregon po ulicah San Francisca in okolici pa traja več kot deset minut. In je po mnenju mnogih še dandanes eden najspektakularnejših v filmski zgodovini, pa čeprav so ga posneli leta 1968. No, ali pa prav zaradi tega, saj takrat posebnih učinkov še niso imeli na razpolago. Časnik Denver post je celo poročal, da so med snemanjem omenjenega kadra Hickmanovemu chargerju odpovedale zavore, sam pa je večkrat poudaril, da sta skupaj s Stevom McQueenom pred snemanjem opravila nešteto ur hitre vožnje, da bi ta na filmskem traku kar najbolje.

Hickman igral Hackmana

Tri leta po Bullittu je bil Hickman, tokrat celo sam, saj je njegov avtomobil sledil vlaku, ki je vozil na tračnicah nad njim, zaslužen za še eno epsko vožnjo, in sicer v filmu Francoska zveza. Nanj se je spomnil producent Philip D'Antoni, s katerim sta sodelovala že pri Bullittu, Hickman pa je tokrat po New Yorku vozil pontiaca lemansa, za katerega je v filmu sicer prikazano, da ga vozi zvezdnik z zelo podobnim priimkom – Gene Hackman. Najbolj nevarno pri vsem skupaj je bilo, da so vožnjo po Brooklynu, med katero je Hickman dosegel hitrost tudi 145 km/h, snemali kar v vsakdanjem prometu, ne da bi zaprli cesto. Hickman pa je v filmu odigral tudi vlogo zveznega agenta.

Je bila pa življenjska zgodba Billa Hickmana zanimiva, še preden se je pojavil v omenjenih filmih. Bil je namreč precej dober prijatelj legendarnega Jamesa Deana, ki mu je tudi svetoval in pomagal pri tehniki vožnje, nad katero se je Dean vseskozi navduševal. In med katero je nato tudi izgubil življenje, ravno na poti na eno izmed avtomobilskih dirk. »V njegovih zadnjih dnevih so bile dirke vse, kar ga je zanimalo. Naučil sem ga nekaterih reči, a tudi sam je bil izredno nadarjen. Če se njegovo življenje ne bi tako tragično končalo, bi prav lahko postal eden najboljših dirkačev,« se je nekoč spominjal Hickman, ki je bil v času tragične nesreče Jamesa Deana v avtomobilu le kaki dve minuti za njim, zato je bil on tisti, ki ga je potegnil iz razbitine. Dean je tako umrl prav v njegovem naročju.

Bill Hickman je nato dočakal starost 65 let, potem ko je tako ali drugače sodeloval v več kot 40 filmih.