Stoenka je verjetno ena najbolj prepoznavnih zastav vseh časov. Kakšne so vaše izkušnje?

Menim, da je bolj kot stoenka prepoznaven fičo. Avto sicer poznam od mladih nog. Želel sem si ga, imam ga.

Kaj vas na avtu najbolj pritegne?

Je dostopen vsakemu, saj je poceni za vzdrževanje, enostaven za popravilo. Mnogi pravijo, da gre za katastrofalen avto, a sam menim, da si takšne opazke ne zasluži. Če bi danes tako vzdrževali avtomobile, kot so jih takrat, niti eden ne bi bil v voznem stanju.

Povpraševanje po stoenkah je bilo v časih nekdanje Jugoslavije veliko, ker je bila dostopna navadnemu delavcu.

Res je, bila je dosegljiva večini. Čakalne dobe so bile dolge, močan je bil izvoz, zato so nekateri nanjo čakali tudi dve leti. Kakovostneje izdelane so vse prodali na tuje, manj kakovostne so bile namenjene prodaji doma.

Za tiste čase je bila družinski avto, saj je bilo prostora za štiri potnike dovolj.

Zavedati se je treba, da so bili avtomobili tistega časa narejeni drugače. Manjši je bil poudarek na varnosti, tudi zato, ker so bile hitrosti nižje, prometa pa manj. Prtljažnik je bil večji, ker ni bil obložen. Stoenka je bila revolucionaren avto, prvi moderen s petimi vrati, iz nje izvirajo vsi sodobni avtomobili, tudi golf prve generacije je narejen po njej oziroma fiatu 128.

Omenjali ste enostavno vzdrževanje, vas je avto kdaj pustil na cedilu?

Ne. Bile so zgolj malenkosti, ki sem jih odpravil sproti.

Nam lahko zaupate kakšno anekdoto?

Veliko jih je bilo, saj sem s stoenko prepotoval vso nekdanjo Jugoslavijo, z njo sem se odpravil tudi do Černobila. Ljudje so navdušeni, ko jo vidijo na cesti, saj ne morejo verjeti, da je še vedno v voznem stanju. Večina ljudi se ob pogledu nanjo nasmeji.

Dejali ste, da pri razvoju ni bilo poudarka na varnosti. Kdaj razmišljate o tem, da je vožnja s stoenko lahko tudi nevarna?

O varnosti so razmišljali, konec koncev je bil Fiat od nekdaj znan po testnih trčenjih, a so bi testi prilagojeni takratnim razmeram, se pravi nižjim hitrostim. Seveda pa se z današnjimi avti glede varnosti ne more primerjati, zato je treba biti med vožnjo pazljiv.

Kakšno je stanje na trgu rabljenih, je dovolj lepo ohranjenih?

Žal ne. Velika večina je bila prodana nazaj na jug, kjer so jih uporabili za nadomestne dele, saj so stoenke v Sloveniji veljale za dobro vzdrževane. Povpraševanje je trenutno večje od ponudbe, kdor jo ima, jo lahko dobro proda. Cene se gibljejo od 2000 evrov navzgor. maš