Kitajski trg osebnih avtomobilov je največji na svetu, lanska prodaja pa se je ustavila pri 21 milijonih. Večina štirikolesnikov je kupca našla prek prodajnih salonov. Novice s Kitajskega pa so si enotne v oceni, da saloni trenutno še najbolj spominjajo na mesto duhov. Večina si namreč ne upa zapustiti varnega zavetja, ki jim ga pred koronavirusom daje dom, zato o tem, da bi se odpravili v salon, si ogledali svoj sanjski avto in se odločili za nakup, niti pod razno ne razmišljajo. Posledica? Prvih 16 dni v februarju se je prodaja osebnih avtomobilov v primerjavi z enakim lanskim obdobjem zmanjšala za neverjetnih 92 odstotkov! Ali prevedeno, če so jih lani prodali 59.930, so jih letos zgolj 4909. Nadaljevanje takšnega trenda pa bi pomenilo katastrofo za vse v avtomobilski industriji.

»Sprejeli bomo ukrepe, ki bodo spodbudili prodajo,« pravijo odgovorni v kitajski vladi, a ne pojasnjujejo, kakšni bodo ti ukrepi. Dejstvo pa je, da manjša kitajska prodaja pomeni grožnjo celotni globalni industriji, ne zgolj proizvajalcem avtomobilov, temveč tudi dobaviteljem delov. Stroka je sicer prepričana, da naj bi se stanje izboljšalo, kljub temu pa naj bi bila prodaja konec leta manjša za najmanj pet odstotkov oziroma dober milijon osebnih avtomobilov.

Ker potencialni kupci ostajajo doma, se številne znamke odločajo, da avtomobile pripeljejo k njim na dom. Geely, ki velja za najprodornejšega kitajskega proizvajalca, tudi lastnika Volva, tako začenja oglaševanje spletne prodaje, zainteresiranim kupcem pa naj bi avto za testno vožnjo pripeljali kar domov, s čimer naj bi prodajo dvignili za 500 odstotkov. Mnogi so prepričani, da so se spletne prodaje lotili prepozno, in dvomijo, da lahko v tako veliki meri prepričajo Kitajce k nakupu. V isti sapi pa omenjajo podjetje Tesla, ki spletno prodajo sicer promovira že nekaj let, a brez velikega prodajnega učinka.

Trenutno stanje na Kitajskem seveda skrbi, še bolj skrb vzbujajoče pa lahko postane, če se bo vzorec, da ljudje ostanejo doma, prenesel tudi na druge celine in v velike proizvajalke-prodajalke avtomobilov, kot so ZDA, Japonska, Južna Koreja, Indija in Nemčija. Prišlo bi do globalnega kolapsa proizvodnje in prodaje, posledično pa do množičnega odpuščanja. Vzorec, ki si ga ne želi nihče v avtomobilski industriji. Pretirana zaskrbljenost ima namreč negativne učinke, zato je skrajni čas, da odgovorni natančno pojasnijo, kako nevaren je dejansko koronavirus in ali lahko povzroči apokalipso, kot je še nismo doživeli.

P. S.: Žrtev koronavirusa je tudi avtomobilski salon v Ženevi, ki bi se moral začeti v torek, a so ga odpovedali.