Kot je na novinarski konferenci po današnji seji vlade dejala Bratuškova, je podjetje 2TDK že ustanovljeno ter ima »kar nekaj obveznosti in virov«, zato prenos na SŽ »ne bo pravno-formalno čisto enostaven«.

Komentirala je tudi aneks v višini 551.000 evrov, ki ga je družba 2TDK sklenila s podjetjem Kolektor CPG in ki je namenjen financiranju gradnje začasne obvoznice mimo vasi Beka. Zanikala je navedbe medijev, da gre za aneks, ki ga je dobila na mizo po prevzemu ministrske funkcije. »Tisti aneks je šel z mize in izvajalci tistega, kar so takrat želeli, ne bodo dobili,« je poudarila.

Bratuškova je namreč ob nastopu mandata, kot je pojasnjevala, na mizo dobila aneks za 2,5 milijona evrov, in to še preden je Kolektor CPG s sarajevskim Euroasfaltom začel graditi dostopne ceste oz. izvajati pripravljalna dela za drugi tir.

Kot je danes dejala ministrica, je imelo infrastrukturno ministrstvo leta 2017 podpisanih 452 pogodb in 233 aneksov, leta 2019 pa 425 pogodb in 70 aneksov. »S tem sem več kot izpolnila svojo obljubo. Upam, da bo moj naslednik to prakso nadaljeval,« je poudarila.

Po njenih besedah je utopično pričakovati, da se bodo veliki gradbeni projekti lahko izvajali povsem brez aneksov. »Moja zahteva pa je bila in ostaja, da absolutno brez neupravičenih,« je dodala.

Spomnila je tudi, da ocene po nedavnem dokončanju projekta za izvedbo del kažejo, da je v primerjavi z vrednostmi v lani sprejetem investicijskem programu ocenjena vrednost gradbenih del za 71,6 milijona evrov nižja.

»Če k temu prištejemo še dostopne ceste, ki bodo zgrajene za deset milijonov evrov manj, kot je predvideno v investicijskem programu, in 40 milijonov evrov manj za odvoz izkopanega materiala, bo vrednost projekta za deset odstotkov nižja od predvidene v investicijskem programu,« je dejala.

Vlada je sicer danes odločila tudi, da bo 2TDK s sredstvi iz naslova pribitka k cestnini za leto 2019 povečala osnovni kapital za 12,3 milijona evrov.