Greyp G125 spirit bike je električno kolo, ki bo v veliko pomoč pri treningih kolesarjev na novomeškem velodromu. Izdelali so ga na Hrvaškem, v hčerinskem podjetju družbe Rimac Avtomobili. Novemu mestu ga je podarilo podjetje Lastinski inženiring, ki skupaj s podjetjem hrvaškega inovatorja Mateta Rimca v dolenjski prestolnici snuje visokotehnološki laboratorij za testiranje baterij in pogonskih sklopov vrhunskih električnih avtomobilov.

Kot pojasnjuje direktor Kolesarskega kluba Adria Mobil Bogdan Fink, so za narekovanje tempa na treningih doslej uporabljali predvsem motorna kolesa, z razvojem in usmeritvijo k zeleni energiji ter glede na samo konstrukcijo velodroma pa je tovrstna pridobitev, kot je dejal, »pravi zadetek«.

Nepogrešljiv pripomoček na treningih

Po Finkovih besedah kolesar v zavetrju takega kolesa, ki narekuje tempo, lahko vozi tudi s 40 odstotkov manjšo obremenitvijo. Tempo se s takšnim kolesom narekuje tudi v eni od disciplin na šestdnevnih dirkah, kjer tekmujejo ekipe v paru, pa tudi v olimpijski disciplini »keirin«, v kateri nastopa od šest do osem kolesarjev, ki vozijo za električnim kolesom pet krogov in pol do hitrosti 50 kilometrov na uro, nato pa nadaljujejo sami še dva kroga in pol do cilja. Bistvo je čim večja hitrost pri končnem šprintu.

Cena takega kolesa se giblje med 7500 in 12.000 evri. »Gre za izjemno pomemben pripomoček, kar kaže tudi dejstvo, da tuji kolesarji, ki prihajajo k nam na treninge, vedno sprašujejo, ali imamo takšno kolo. In zdaj ga imamo,« dodaja Fink. Po besedah Sama Omerzela, direktorja podjetja Lastinski, kolo sicer ni najmočnejše, ker to tudi ni bil cilj. »Je pa po izkušnjah in po vloženem znanju iz sveta razvoja baterij eno zmogljivejših v svoji branži.«

Kot dodaja novomeški župan Gregor Macedoni, naj bi v teh dneh za velodrom pridobili tudi licenco mednarodne zveze UCI, ki bo dovoljevala izvedbo vseh velikih tekmovanj razen svetovnih prvenstev in olimpijskih iger. »Toda to niti ni glavni cilj našega objekta. Že zdaj namreč gostimo kolesarje z Bližnjega vzhoda, Italije, Avstrije, želimo privabiti tudi kolesarje iz severne in zahodne Afrike. Verjamemo, da bo športni turizem v prihodnje pomemben del novomeške ponudbe.«

Laboratorij nared do marca 2021

Podjetje Greyp Bikes v Sveti Nedelji pri Zagrebu zaposluje sto ljudi, pretežno razvojnega kadra, celotna skupina Rimac Avtomobili pa šteje že okoli 750 zaposlenih. Družba Lastinski je z Rimcem začela sodelovati pred tremi leti pri projektih za vrhunske športne avtomobile proizvajalcev, kot je Aston Martin in podobni. Kot smo poročali, sta septembra lani podjetji v Novem mestu začeli razvijati »hyper-lab«, laboratorij za testiranje komponent in celotnih pogonskih sklopov za vrhunske športne električne avtomobile.

»Govorimo res o ekstremnih močeh. Ekipa Mateta Rimca je izdelala avtomobil s 1900 konjskimi močmi. In ko tak avto narediš, ga moraš tudi nekje stestirati, vendar tovrstne komercialno dostopne storitve ni. Tako se je rodila ideja o laboratoriju. Smo eni prvih v svetu, ki bomo takšno storitev ponujali največjim v avtomobilski industriji.« Pri projektu ta čas sodeluje 25 inženirjev različnih profilov, od elektrotehnike do strojništva in računalništva, v prihodnje pa naj bi jih zaposlili še vsaj 25. Osem milijonov vreden laboratorij naj bi bil nared do marca prihodnje leto.