HTC je minuli četrtek predstavil serijo nadgradenj za modularna očala vive cosmos za navidezno resničnost (VR). V tokratni beri najdemo tri nove naprave. Najzahtevnejše uporabnike želijo prepričati z očali cosmos elite, manj zahtevne s cosmos play, nabor pa zaokrožujejo kombinirana očala cosmos xr, ki naj bi združevala zmožnosti uživanja navidezne resničnosti in tudi nadgrajene resničnosti (AR).

Vse tri različice so del HTC-jevega ekosistema cosmos. Tega je podjetje predstavilo lani, gre pa za modularne naprave, ki jim z menjavo obrazne plošče oziroma maske spremenimo funkcionalnost. Preprosto povedano, očala cosmos so sestavljena iz dveh delov: dela za pričvrstitev očal na glavo, na katerem najdemo tudi zaslona (enega za vsako oko), in dela čisto na koncu očal, kjer bi pri navadnih očalih imeli leče. Ta del lahko snamemo, namenjen pa je izboljšanju sledenja uporabnikovega gibanja. To očala počnejo s pomočjo majhnih kamer, ki so vgrajene v obrazno ploščo, in posebnih tipal za pogovarjanje z zunanjimi sledilnimi baznimi postajami. Prvi del kompleta cosmos torej skrbi za udobje in kakovost slike. Drugi del medtem zagotavlja, da se uporabnikovo premikanje v resničnem svetu pravilno prenese v navideznega. Boljše sledenje pomeni boljšo uporabniško izkušnjo. Seveda ob pogoju, da sta tudi zaslona kakovostna in da so očala povezana z dovolj zmogljivim računalnikom za predvajanje vsebin v navidezni resničnosti.

Vsa očala cosmos premorejo zaslona z ločljivostjo 1440 x 1700 na vsako oko, kar nanese skupno 2880 x 1700, in 90-herčno frekvenco osveževanja slike. Vidno polje obsega 110 stopinj. Nekatera očala premorejo še mikrofon in stereo slušalke. Vsa očala delujejo z žično povezavo z računalnikom ali z brezžično povezavo prek posebnega HTC-jevega adapterja, ki pa ga je treba dokupiti in stane dodatne 404 evre. Adapter tudi nekoliko zmanjša frekvenco osveževanja slike.

Od dve do štiri dodatne kamere

Obrazna plošča, ki jo najdemo na cosmos play, premore vsega štiri kamere (dve sta na vseh očalih ob strani), kar omogoča zgolj najosnovnejše sledenje v prostoru. Ta maska bo dovolj za enostavne izkušnje navidezne resničnosti, kot so videi, VR-izkušnje v muzejih ali zelo preproste igre. Denimo Angry Birds VR: Isle of Pigs.

Plošča cosmos elite medtem premore šest kamer ter štiri tipala za povezovanje z zunanjimi baznimi postajami za zaznavo gibanja, ki so tudi sicer bolj natančna. V paket ob nakupu naprave so vključeni dve zunanji bazni postaji za sledenje ter dva ročna krmilnika za sledenje dlanem in interakcijo z navideznim svetom. Elite je po besedah podjetja zasnovan za igranje iger, kot so Pistol Whip, Superhot in Audica, ter iger za več igralcev, kot je Battlewake.

Tretja različica očal oziroma obrazne plošče cosmos xr poleg štirih kamer za sledenje gibanja premore še dve kameri, ki sta namenjeni zajemanju zunanjega sveta. Zajeta slika se predvaja na zaslonih znotraj očal, hkrati pa se lahko oplemeniti z dodatki nadgrajene resničnosti. Ta maska bo torej omogočala VR- in AR-izkušnjo, več podrobnosti o njej pa bo podjetje razkrilo na prihajajoči konferenci Game Developers Conference (GDC), ki je na sporedu marca. Domnevno želi podjetje to napravo prodajati tudi podjetjem, ki razmišljajo o sestankih s pomočjo AR-tehnologije.

Ker gre pri ekosistemu cosmos za modularne naprave, lahko nove obrazne plošče nastavimo tudi na lanska očala cosmos, ni pa še znano, kolikšno ceno bo podjetje zaračunalo zgolj za plošče. Za zdaj so predstavili le cene za celotne pakete. Lanska različica očal cosmos, ki stane okoli 799 evrov, pomeni srednji razred. Novi cosmos elite bo nekoliko dražji in bo stal 999 evrov, v redno prodajo bo prišel marca. Predprodaja se začne danes. Cosmos play pa bo zapolnil vrzel v cenovni skupini tik pod cosmosom in bo stal 599 evrov. V prodajo bo prišel v letošnjem drugem četrtletju. Cene kombiniranih očal cosmos xr za zdaj še ne poznamo, saj bodo tudi to napovedali na GDC.