Okrajšave. Ste se kdaj spraševali, zakaj jih je toliko in kaj pomenijo? Zdi se, da v vsakdanjem življenju brez njih ne bi mogli, čemur bi znali pritrditi tudi najstniki, ki jih uporabljajo pri pisanju kratkih sporočil na telefonih in na družbenih omrežjih. Danes vsi vemo, da okrajšava dr. označuje doktorja, g. gospoda, npr. na primer in d. d. delniško družbo. Z okrajšavami se učimo živeti že v mladosti in nas spremljajo vse do smrti. Kaj vam pride na misel ob okrajšavi R.S.? Republika Slovenija, najverjetneje. A ker v naši rubriki pišemo o avtomobilih, ta odgovor ni pravilen. V svetu avtomobilizma namreč ob tej okrajšavi takoj zastrižemo z ušesi in si predstavljamo nekaj vsaj malce bolj športnega. Vsaj tako smo bili prepričani, ko smo dobili povabilo na tes(t)no druženje z Renaultovim meganom R.S. Lotili smo se ga z velikim spoštovanjem, saj je iskrivih 300 konjičkov že na papirju obetalo veliko.

Hitri bomo, zelo hitri, smo vedeli že preden smo zagnali tega štirikolesnega lepotca, ki mu rumena barva dobro pristoji. Namestili smo se v športni sedež in bili veseli, da okoli pasu nimamo nabranih odvečnih kilogramov. Športni sedeži jim namreč ne oproščajo. Zgodilo se nam je že, da smo videli možakarja, ki je imel priložnost testirati športnika, a je druženje končal v solzah, saj se v sedež ni mogel namestiti. Da sicer vozite avto, ki je vsaj malce drugačen, je vidno že na prvi pogled. Zadaj se bohoti spojler, zadnji odbijač z difuzorjem ima zajetno izpušno cev na sredini, zavorne čeljusti so obarvane rdeče, športni volan pa je oblečen v alkantaro. Vžig avta pospremi hrumenje, ki postaja glasnejše, ko pritisnete stopalko za plin, vse do vrhunca, ko je stopalka pritisnjena do konca. Tedaj boste slišali nekaj najlepšega, kar avtomobilska industrija lahko ponudi, zvok pa bi najlažje primerjali z nam tako ljubo Mozartovo simfonijo številka 40. Da bi stopalko sploh lahko pritisnili do konca, morate biti v primernem okolju, ki ga je sploh v Sloveniji težko najti. V mestu divjanje seveda odpade, na obvoznici je praviloma velika gneča, na avtocesti pa je najvišja hitrost tako ali tako omejena na 130 kilometrov na uro, tovornjakarji na levem pasu pa skrbijo, da hitra vožnja ni mogoča. Zato se je najbolje zapeljati na neko lokalno ovinkasto cesto, kjer je zmogljivosti tega megana (seveda ne maksimalne hitrosti) mogoče dodobra preizkusiti. Na zaviti cesti se namreč počuti kot riba v vodi, na cesto pa je prilepljen kot dojenček na mamine prsi. Med vožnjo je mogoče izklopiti tudi vso varnostno elektroniko in svoje vozniško znanje postaviti na ultimativni test, a tega nismo storili, saj za to enostavno ni bilo potrebe. A da bi z njim kilometre nabirali vsakdan, si nismo predstavljali. Oprema trophy namreč poskrbi za trše vzmetenje, zato je vožnja daleč od udobne. Hvalevredno je, da premore tudi zadnji par vrat in da je prtljažnik s 384 litri vreden svojega imena. Najpomembneje pa je, da je lastnik, ko je odštel 34.590 evrov, to storil zato, ker bo z njim užival, in ne zato, da bo šminkiral. S tem bi mu storil veliko krivico.