Nea končuje magisterij na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje iz smeri oblikovanja vizualnih komunikacij in ilustracije. Njene stvaritve je mogoče najti v različnih urbanih okoljih, v Celju je z ilustrativnimi tapetami opremila lokal Ambient in otroški igralni park v Planet Tušu, ilustrirala pa je tudi že nekaj otroških pravljic. Pred nekaj leti je ustvarila svojo znamko Sketch, znotraj katere med drugim ustvarja torbice za ličila s printi ilustracij, prav tako pa predstavlja produkt vsega, znotraj česar deluje: ličenje, oblikovanje in ilustracija.

Tudi barve so lahko orožje

Njeni motivi izhajajo iz različnih inspiracij, naj bodo to živali, ljubezen ali odnosi nasploh, oris osebnih izkušenj, ali pa tudi poezija. V začetku februarja je v AQ galeriji v Celju otvorila razstavo, v kateri se je posvetila ilustriranju poezije svoje prijateljice in avtorice Sare Kager. V njenih pesmih je našla namreč odraz svojega trenutnega počutja in izkušenj, iz katerih je črpala navdih, pa tudi barve.

»Barve so moje močno orodje, včasih tudi orožje. Glede na to, da je večina ilustracij nastala po predlogih pesmi Sare Kager, ki v teh dneh izdaja pesniško zbirko Indigo, to predstavlja tudi barvni odtenek, ki sem ga skušala vkomponirati v večino ilustracij. V kontrastu z indigom v marsikateri najdete tudi karmin rdečo, obe skupaj pa ponazarjata kontrast med moško in žensko naravo, med občutkom včasih osamljenega in izgubljenega posameznika v družbi in ljubezenskim odnosom, kjer ena stran ljubi, na drugi pa se je slovo že zgodilo,« o izboru barv pove avtorica.

»Vsak gledalec si ob delih predstavlja svojo zgodbo«

Tematika razstave je zelo osebna, a ob pogledu na grafike se odražata nekakšna varnost in zavetje. Del razstave Krvna skupina: metulji je nastal v okviru projekta »100 days of better me« (ali »100 dni boljše mene« op.p.). Gre za stodnevni izziv, kjer v svojem ustvarjalnem slogu posameznik vsak dan predstavi nekaj novega. »Projekt sem pričela lani v težjem in žalostnem obdobju v življenju, in mislim, da je poleg tega, da je name vplival zelo terapevtsko – omogočal mi je izraz, povrnil nekaj zaupanja vase in moje delo, vplival tudi na moj slog, ki je postal veliko bolj slikarski, izpovedni in intimen kot leta prej.« Nastale so ilustracije odrazov, kjer se prepletajo abstraktno, realno in tudi domišljijsko.

V Neinem slogu je velikokrat prisotna povezava kompleksnejših osebnih tematik z estetiko. Ob tem se človek počuti, kot bi stopil v mehek, varen in sproščen svet njene domišljije. Se skozi to odraža tudi njen pogled na svet? »V svoje ilustracije vedno želim vnesti nekaj dodatne, mehkobne simbolike in se poigravati z mejo lepega, tragičnega, resnice in nadrealizma. Mogoče na videz zgolj pravljičen prizor, v katerem pa vseeno morda opozarjam na določeno problematiko. Vem, da to ni vedno mogoče, si pa želim, da bi s svojo ilustracijo lahko vzpodbudila kakšen razmislek in da bi bile slednje tudi prenašalke odgovornosti, sporočil in zgodb,« pojasni sama. Razstavo si je v AQ galeriji v Celju mogoče ogledati do 15. marca 2020.