Bolj kot moda je mladega podjetnika Nika Veneta zanimalo podjetništvo. Kot študent ekonomske fakultete je videl enkratno priložnost, da si za predavanja vsaj dvakrat na teden obleče elegantne hlače in srajco. »Ker mi je srajca stalno uhajala iz hlač, sem bil nesproščen, nezadovoljen. Začel sem iskati rešitev in prišel do izdelka, v katerem sem videl enkraten poslovni izziv,« pove Vene, ki danes, dobra štiri leta od prvega nastopa na platformi za množično financiranje kickstarter, navdušuje z odličnimi poslovnimi rezultati.

Največ proda na Amazonu

Začel je s skromno ekipo, z zgolj dvema šiviljama. V nekaj letih je podjetje NV Holders zraslo in zaposluje že 17 ljudi, ki jih Vene samozavestno in odločno nadzoruje in usmerja. S prvim, še nedodelanim izdelkom T-holder so na trg vstopili leta 2016. Vse skupaj pa se je začelo že dve leti prej z razvojem izdelka. Ob prvi prijavi na kickstarter leta 2015 so ga zavrnili brez posebnega pojasnila. A takrat 20-letni študent tretjega letnika ekonomske fakultete ni obupal. Zagrizel je v idejo, v katero je verjel, in dve leti pozneje ga je podprlo več kot 1700 ljudi, ki so mu na platformi za množično financiranje namenili dobrih 55.000 evrov kapitala. »Razposlali smo izdelek in z nestrpnostjo pričakovali prve odzive,« se spominja Vene in prizna, da je bila večina povratnih informacij pozitivnih, seveda pa je bilo tudi nekaj pripomb, ki so ga zelo bolele. »Ne nazadnje gre za tvoj prvi izdelek, nad katerim si seveda navdušen, in kritika te prizadene. Vendar sem se hitro odzval, naredili smo izboljšave in se na drugo kampanjo z izdelkom S-holder bolje pripravili,« pove podjetnik, ki je z njo leta 2017 zbral nekaj več kot 95.000 evrov.

Danes podjetje NV Holders proda 90 odstotkov svojih izdelkov na Amazonu, nekaj malega tudi v spletni trgovini. Ima partnerje, ki njegove izdelke odlično zastopajo v skandinavskih državah, na Madžarskem, Japonskem in v Braziliji. »Seveda si želim svojo trgovino tudi v Sloveniji, vendar lahko za zdaj naše izdelke fizično kupite le v modnem salonu Sens v Ljubljani, v butiku na Finskem, dve trgovini z izbrano moško modo in modnimi dodatki pa sta še v Rotterdamu in New Yorku,« pove danes 25-letni podjetnik, ki mu je ob vseh poslovnih izzivih šele pred nekaj meseci uspelo dobiti diplomo v roke.

Sponke, ki morajo brezhibno delovati

Kako držalo za srajce sploh funkcionira? »Izdelek namestimo na stegnu in ga pripnemo na srajco. S stranskimi regulatorji prilagodimo dolžino stranskih elastik in s tem dosežemo učinek lepo napete srajce,« pove sogovornik in opozori, da se na hlačah ozkega kroja rob holderja med sedenjem opazi, pri klasičnih krojih pa je neviden. Držala za srajce so na voljo v treh velikostih. »Sprva smo imeli šest velikosti, ki so se v širino razlikovale zgolj v enem centimetru,« pove in pripomni, da material, ki je koži izredno prijazen, kupuje v škofjeloški predilnici, vrvice pridejo iz Celja, le sponke naroča iz Hongkonga.

V pisarni v devetem nadstropju poslovne stavbe na Bavarskem dvoru ima razstavljeno pisano paleto izdelkov. Omeni, da kolega Niko v sosednji pisarni preveri vsak holder. Predvsem je pozoren na sponke, ki morajo biti brezhibne, preden jih zložijo v lične črne vrečke s potiskom modne znamke NV, in nato v večje škatle. »Zelo redko, a vendar se zgodi, da sponka zataji. Takrat brez težav, tudi če je izdelek v uporabi že leto dni, ugodimo stranki in ji zamenjamo izdelek. Enostavno si v komentarjih ne moremo privoščiti slabe kritike, saj želimo biti najboljši na trgu tako po kvaliteti izdelka kot po odzivnosti, ažurnosti in pomoči strankam,« realno pove sogovornik.

Torba za Luko Dončića

Da ima Vene s svojim podjetjem velike cilje, ne skriva: »Podjetje si želim kot prepoznavno modno znamko pripeljati ob bok svetovnim znamkam, kot so Burberry, Hugo Boss, Armani.« Zaveda se, da bo za to potreboval širšo ponudbo moških modnih dodatkov. Pri tem pogled pade na usnjeno moško torbo, ki jo hrani na okenski polici. Pri predstavitvi NV bags, kakor se imenuje torba, mu je »pomagal« zvezdnik NBA-moštva Dallas Mavericks Luka Dončić, ki mu je bila torba všeč, zato je tudi prišlo do sodelovanja. Trenutno je na voljo v rjavi in črni barvi, ki je Dončiću tudi najbolj ustrezala.

Da bi počival na lovorikah, Vene ne vidi razloga. »Upam, da bom s takim tempom živel še vsaj petdeset oziroma šestdeset let, saj imam jasno začrtano vizijo za razvoj in rast podjetja,« pove energičen podjetnik in omeni, da si želijo še letos ponuditi tudi druge moške modne dodatke, kot so manšetni gumbi, usnjene rokavice… »Z modno oblikovalko Jasmino počasi zaključujemo prvi izdelek, ki ga bomo predstavili v letošnjem letu, in sicer smoking set oziroma set za frak, v katerem so slovesen pas, metuljček in žepni robček. Treba je vedeti, da se vsakemu produktu posvetimo, da najdemo najboljši material, najboljšega proizvajalca in sami ustvarimo najboljši dizajn,« razloži Vene. Čeprav je cena izdelka zaradi tega nekoliko višja, se ga ne boji spraviti na trg. »Preden se odločimo za razvoj izdelka, naredimo analizo trga na Amazonu, kjer pridemo do vseh pomembnih informacij – velikost trga, vrednost in velikost prodaje, konkurenčnost… Na podlagi analize se nato odločimo, ali gremo v razvoj produkta ali ne. Poskušamo najti niše v moški modi, kjer trg še ni prenasičen. Čeprav smo s holderji kar štirikrat dražji od kitajske konkurence, smo najbolje prodajani izdelek. Ljudje cenijo kakovost in z znanjem, ki ga imamo, nam je ni težko zagotoviti.«

Čeprav se poslovna pot Nika Veneta bere v samih superlativih, v smehu prizna, da so bile in so še vedno napake, na katerih se učijo. »Ena takih je bil holder za ženske. Uporabili smo čipko in priznam, da se je tudi meni zdel zelo seksi,« pove v smehu in doda, da so z njim očitno popolnoma zgrešili. »Če povem v številkah – moških holderjev prodamo nekaj več kot 20.000 na leto, ženskih pa ne prodamo niti dvesto.«