»Bled zna in zmore, na Bledu rastejo ideje in se rojevajo izdelki, na katere smo že danes lahko ponosni. Kolektivna blagovna znamka Blejski lokalni izbor je dokaz, da inovativnost, podjetnost in smisel za zgodbe še živijo v naših krajih,« poudarjajo na Bledu. Na nedavni zaključni slovesnosti so certifikate z znakom Bled local selection podelili 24 ponudnikom za 59 izdelkov in jedi.

Izpod rok lokalnega prebivalstva

»To niso neki naključni izdelki, naredilo jih je lokalno prebivalstvo, ljudje, ki tu živijo, vsak dan tukaj vstanejo in gredo spat, so povezani s krajem,« poudarja dr. Janez Bogataj, ki je predsedoval strokovni komisiji za ocenjevanje. »Tu je lokalno znanje. Komisijo je presenetil velik odziv izdelovalcev, v prvi fazi smo prejeli v ocenjevanje celo vrsto kakovostnih izdelkov z različnih področij. Izdelki, ki niso ustrezali kriterijem, pa imajo možnost za popravke. Še tako slab izdelek nosi v sebi pozitivno noto in na tem je treba graditi,« je prepričan.

Kot je dejala vodja projekta Maja Pančur iz Turizma Bled, je oblikovanje skupne blagovne znamke potrebovalo sistemsko rešitev. »Ko smo projekt zagnali, nisem vedela, kaj pričakovati. Na prvo ocenjevanje so prijavili 68 izdelkov, kar me je osupnilo. Po pol leta je bilo za ocenjevanje prijavljenih že 128 izdelkov in jedi,« je poudarila. Rokodelske izdelke sta ocenjevali še dr. Tanja Lešnik Štuhec in Snežana Madič Lešnik, prehranske izdelke dr. Lešnik-Štuhčeva in Marlena Skvarča, jedi in pijače, postrežene na gostinski način, pa poleg dr. Lešnik-Štuhčeve še Janez Bratož.

Certifikat za kremšnite in pletnje

Certifikat sta dobila tudi dva izdelovalca kremnih rezin, in sicer originalna blejska kremna rezina iz kavarne Park in blejska kremšnita slaščičarne Conditus. Za izdelovanje blejskih pletenj je certifikat prejel Anže Logar, ki je »starodavno obrt izmojstril in ji zagotovil prihodnost«. »Pletnje imajo že več kot 150 let enako konstrukcijo in zdi se mi primerno, da so prejemnik certifikata,« meni Logar. »Tudi pletnja je zaščitena blagovna znamka in prav je, da se ta dediščina izpopolnjuje in ohranja,« dodaja. Tudi Andreja Pogačar s kmetije Tr'glav, kjer pridelujejo likerje in žganja, je vesela številnih pridobljenih certifikatov. »Za določene obiskovalce so takšni certifikati pomembni, za nas pa je vsaka promocija dobrodošla. Tisti, ki nas poznajo že dlje časa, pa že poznajo naše izdelke in njihovo kakovost,« je poudarila.

Skupino certificiranih blejskih izdelkov in jedi sestavljajo tudi blejski sir, med, številne jedi iz lokalnih sestavin, ki jih strežejo v tamkajšnjih gostinskih obratih ali na prireditvah, pa tudi mnogi rokodelski izdelki, kot so piščali iz gline, spominski magneti in podobno. »V tej znamki ni zajeto samo tisto, kar je tradicionalno, ampak tudi sodobni izdelki, ki se identificirajo z Bledom. Če si želimo dobrih gostov, moramo zanje poskrbeti na tak način. Dober gost si namreč želi veliko dobrega in prav je, da lahko nekaj od tega odnese domov kot spomin na obisk Bleda,« pravi župan Bleda Janez Fajfar.

Kot je povedal direktor Turizma Bled Tomaž Rogelj, je Turizem Bled projekt začel pred dvema letoma z blejskim sirom. Dr. Tanja Lešnik Štuhec pa je napovedala, da komisijo v prihodnje čakajo nove kategorije ocenjevanja, in sicer nastanitveni obrati, vodena doživetja in gastronomske prireditve.