Tudi v Španiji bo davek na prihodke od spletnih oglasov, digitalno posredništvo in prodajo podatkov na podlagi informacij uporabnikov triodstoten, pri čemer bo uveden za podjetja z najmanj 750 milijoni evrov prihodkov na svetovni ravni. Med njimi sta Facebook in Google, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

Španska finančna ministrica: španski finančni sistem mora odražati novo realnost

Španska finančna ministrica Maria Jesus Montero je danes dejala, da španski finančni sistem ne more ostati v preteklem stoletju, pač pa mora ustrezati 21. stoletju in odražati novo realnost. Cilj predvidenega digitalnega davka je po njenih besedah »izogniti se nepošteni konkurenci tradicionalnim podjetjem«. Ne gre za diskriminacijo po nacionalnosti ali sektorju, je zatrdila.

Španija naj bi sicer z davkom letno zbrala dodatnih 968 milijonov evrov.

Jesus Monterova je napovedala še, da digitalnega davka ne bodo uvedli pred letošnjim decembrom. S tem želijo dati čas Organizaciji za ekonomsko sodelovanje in razvoj (OECD), da doseže soglasje o svetovnem digitalnem davku.

Svoj digitalni davek napoveduje tudi Velika Britanija

Francija je davek na digitalne storitve sprejela že julija lani, Washington pa je nato Parizu zagrozil s carinami na uvoz 2,4 milijarde francoskega blaga, od vina do usnjenih torbic. Strani sta se minuli mesec dogovorili, da se bosta zavzeli za oblikovanje globalnega okvirja digitalnega davka pod vodstvom OECD, Pariz pa je ustavil pobiranje že uveljavljene dajatve do konca letošnjega leta.

Z vprašanjem, kako razrešiti vprašanje obdavčitve tehnoloških velikanov, ki dobičke pogosto prijavljajo v davčno bolj ugodnih državah, kot sta Irska in Luksemburg, se ukvarjajo vlade po vsem svetu. Med državami, ki napovedujejo svoj digitalni davek, je tudi Velika Britanija, in to kljub temu, da se po brexitu nadeja sklenitve trgovinskega sporazuma z ZDA.