Kritika filma Čas deklištva: Tesno povezano sestrstvo
Film Čas deklištva (Little Women) ameriške režiserke in scenaristke Grete Gerwig, ki je pred dvema letoma navdušila s filmom Lady Bird (2018), avtofikcijskim pretresom odnosa med materjo in njeno odraščajočo hčerko, je že sedma filmska adaptacija te literarne klasike 19. stoletja. Je bila res potrebna? Morda ne ravno potrebna, zagotovo pa več kot upravičena. Da tu ne gre za kakšno postano »kostumko«, postane jasno že v prvem kadru, kjer protagonistka Jo v dolgem, težkem krilu teče, kot bi ji šlo za življenje ali smrt. Dinamičnost, ki jo vzpostavi ta otvoritveni prizor, je vpisana v celoten film. Gerwigova linearno naracijo razbije na posamezne kose in jih rearanžira v modernejšo, okretnejšo, časovno razgibano pripovedno strukturo, ki deluje lahkotno in poživljajoče, tudi ko se loteva težjih tem.
Iz tega filma spontano puhti duh ženske moči, kreativnosti in radoživosti. (Foto: arhiv Kinodvora)
Režiserka z izjemnim občutkom za ritem in tempo pričara vzdušje prisrčne vzajemnosti med sestrami March. Svobodomiselna, temperamentna pisateljica Jo (S...