Za diamante pravijo, da so najboljši prijatelj ženske in največji sovražnik moškega, ki mora za njihov nakup globoko seči v žep. No, tudi moški imamo najboljšega prijatelja in za marsikoga so to ure. Ni skrivnost, da lahko ta dodatek na zapestju stane celo premoženje, najbolj cenjene ure pa so tiste, izdelane v Švici. Znamke Breitling, Rolex in Patek Philippe se pogosto znajdejo na seznamu želja, a pri tem največkrat ostane, saj so za povprečnega zemljana predrage. Nič drugače ni z urami znamke Lonville, katerih posebnost je, da so butične proizvodnje. Virage, na primer, bo v vsaki seriji osrečil le 18 moških, ki jim je skupno, da imajo za nakup pripravljenih (vsaj) 20.000 evrov.

Butična proizvodnja je cenjena tudi v svetu avtomobilov, ki so prav tako veliki prijatelji moških, in če kdo, jo uteleša znamka Aston Martin. Njihovo poslanstvo je luksuz na štirih kolesih, z obliko pa so od nekdaj razburjali čustva. Jih je tudi virage? Ko je leta 1989 zapeljal na cesto, je bil sicer sopomenka za ekskluziven, pregrešno drag in ročno izdelan štirikolesnik, a je bil preveč škatlaste oblike, da bi ljudje ob pogledu nanj omedlevali, kot so ob nekaterih drugih astonih martinih. Tudi zato je do upokojitve enajst let kasneje zapeljal le v 1050 garaž.

Prvi pod lastništvom Forda

Razvoj viragea je potekal v skladu z zahtevo po krčenju stroškov, zato so si manj pomembne dele sposodili od drugih podjetij, kar je bila pri Astonu Martinu stalnica že v preteklosti. Prednje in zadnje luči od Audija in Volkswagna, General Motors, Jaguar in Ford pa so prispevali volanski obroč, klimatsko napravo, zunanji ogledali, stikala na armaturni plošči in zračno blazino. Dejansko je Ford le malce pred predstavitvijo viragea kupil Aston Martin in Jaguar, virage pa je postal prvi model pod novim lastnikom. Kljub ohišju iz aluminija (šasija je bila jeklena) je šlo za velik in težek štirikolesnik, ki pa je navdušil z zmogljivostmi osemvaljnika s 330 konji. Na kratko je postal celo najzmogljivejši serijski avto tistega časa. »Kot da pospešku nikoli ni konca,« so po testiranju zapisali pri Sports Car International in dodali, da na cesti ni avtomobila, ki bi imel podoben zvok. Kljub zajetni teži 1,79 tone je avto – šlo je za prvega popolnoma novega športnega astona martina zadnjih 20 let – dosegel maksimalnih 254 km/h, različica s samodejnim menjalnikom pa je do stotice pospešila v 6,5 sekunde. Tudi po zaslugi nizkega aerodinamičnega koeficienta 0,34. Ponosni lastnik je bil tudi angleški igralec Rowan Atkinson, ki je za CAR magazine napisal test.

Nekaj posebnega je bila različica, ki so jo zasnovali na osnovi dirkaškega avta AMR1, ki je imela kar 500 konjev moči in maksimalno hitrost 282 km/h, na salonu v Ženevi pa so marca 1992 predstavili tudi karavanski shooting brake, ki so jih izdelali le šest in prodajali za 165.000 britanskih funtov. Podaljšano različico (za 30 centimetrov) štirivratnega viragea pa so poimenovali lagonda virage, na cesto jih je zapeljalo osem, cena je bila astronomskih 250.000 funtov. Kupce so nagovorili tudi z različico zgoraj brez in jo poimenovali virage volante. Ljubiteljem zmogljivosti so v skladu s tradicijo podjetja ponudili različico vantage, ki pa je imela z bratom oblikovno skupno le streho, vrata in zunanji ogledali. Bila je širša in nižja, moč 5,3-litrskega osemvaljnika pa je bila kar 558 konjev. Dovolj za maksimalnih 300 km/h in 4,6 sekunde pospeška do stotice. A pri tem ni ostalo, za tiste, ki so želeli še več, pa so leta 1998 predstavili V600 z močjo 608 konjev.

Zadnji, ki so ga izdelali ročno

Viragea so pogosto primerjali s ferrarijem 456GT, ki je v segmentu postavil standarde glede voznih lastnosti in oblike. »Minilo je že kar nekaj časa, odkar sem nazadnje vozil model virage, obujanje spominov pa je bila presenetljiva izkušnja. Na cesti je privabil veliko več pozornosti kot moderni štirikolesniki, njegove zmogljivosti pa so še danes izjemne. Za nameček je za vožnjo nezahteven,« je po vnovični testni vožnji povedal eden izmed lastnikov. Virage je bil dejansko zadnji aston martin, ki so ga v celoti izdelali ročno v tovarni v Newport Pagnellu, kar je bil porok luksuzu in udobju, dokazal pa je, da je znamka sposobna tehnološko napredni štirikolesnik zasnovati tudi z omejenimi finančnimi sredstvi. Prototip DP2034 pa je bil prvi, ki so ga razvijali s pomočjo računalniške podpore. Avto še danes deluje graciozno in moderno. »Pri meni zbuja nostalgijo. Seveda ga obožujem. Všeč mi je tudi zvok motorja,« je avto pokomentiral Jeremy Clarkson. Aston Martin je leta 2011 skušal obuditi model virage, a neuspešno, saj so proizvodnjo tako kupeja kot kabrioleta zaključili le 18 mesecev kasneje. Bil je enostavno preveč podoben modeloma DB9 in DBS. Virage prve generacije je še danes na voljo na različnih licitacijah, zanj pa je praviloma treba odšteti od 40.000 do 60.000 dolarjev. Redkejše različice so seveda veliko dražje.