Pomisleki Greca so povezani z vprašanjem, ali odreditev parlamentarne preiskave, ki se nanaša tudi na pravosodne organe, pomeni politično vmešavanje v njihovo delo, posledično pa poseganje v neodvisnost sodišč in državnega tožilstva. Greco je predvsem zaskrbljen, ker se preiskava nanaša tudi na zadeve, ki jih pravosodni organi še obravnavajo, so sporočili z vlade, ki opravlja tekoče posle.

Parlamentarna preiskava bi lahko posegala v ločitev vej oblasti

Kot so zapisali na vladi, »po mnenju Greca ni mogoče izključiti, da bi parlamentarna preiskava, kot je v konkretnem primeru, ki se nanaša tudi na delo preiskovalnih organov, državnega tožilstva in sodišč v zadevah, ki jih ti organi še obravnavajo, lahko posegala v ločitev vej oblasti in neodvisnost pravosodnih organov«.

Greco do končne odločitve ustavnega sodišča ter do pravnomočne odločitve v postopkih, o katerih pravosodni organi v tej povezavi še niso odločili, ne more sprejeti zaključka v zvezi z ustreznostjo oziroma zadostnostjo zakonske ureditve področja integritete in preprečevanja korupcije v Sloveniji. Bo pa Greco natančno spremljal potek postopkov in odločitev v zvezi s parlamentarno preiskavo.

Pristojne državne organe je Greco zato pozval, naj mu najkasneje do 1. marca posredujejo poročilo o nadaljnjih postopkih in odločitvah v tej zadevi. Prav tako jih je pozval, naj dovolijo prevod njegovega poročila v slovenščino in njegovo objavo. Slednje je vlada na današnji seji že dovolila. Prevod poročila bo objavljen na spletni strani ministrstva za javno upravo.

Intenzivno nadaljevanje zaslišanja prič

Sicer parlamentarna preiskovalna komisija o ugotavljanju domnevnih zlorab v zadevi Kangler intenzivno nadaljuje zaslišanja prič. Potem ko je ustavno sodišče do končne odločitve zadržalo izvrševanje zakona in poslovnika o parlamentarni preiskavi, v kolikor se nanaša na sodnike in državne tožilce, je komisija povabila množico drugih prič.

Ustavno sodišče je ocenilo, da se v tej zadevi postavlja vprašanje ustavne skladnosti zakona in poslovnika o parlamentarni preiskavi, ker naj ne bi vsebovala ustreznih mehanizmov za preprečitev protiustavnih parlamentarnih preiskav, ki bi lahko posegle v neodvisnost in samostojnost sodnikov in državnih tožilcev.

Če bi se izkazalo, da izpodbijana predpisa res ne vsebujeta takih mehanizmov, pa bi jih po ustavi morala vsebovati, bi njuno izvrševanje do končne odločitve ustavnega sodišča že samo po sebi povzročilo težko popravljive škodljive posledice, je poudarilo ustavno sodišče.