Nekateri zidajo gradove v oblakih. Britanski premier Boris Johnson rad gradi mostove nad rekami in morjem. Ko je bil londonski župan, je hotel v prestolnici graditi most čez Temzo, ki bi bil obenem vrt in sprehajališče. Za projekt je potratil 32 milijonov evrov javnega denarja, preden so ga opustili. Ko je bil zunanji minister, se je navduševal za gradnjo mostu prek Rokavskega preliva, ki bi povezal Veliko Britanijo in celinsko Evropo. Ostalo je pri ideji, ki jo je brexit verjetno pokopal za vedno. Že prej so jo pokopali vsi, ki se spoznajo na mostove, na Rokavski preliv in tamkajšnji ladijski promet.

Zdaj pa v vlogi premierja razmišlja o mostu, ki bi Veliko Britanijo povezal z irskim otokom, natančneje Škotsko s Severno Irsko, ki je tudi del Združenega kraljestva. Zakaj ravno njiju? Kar sta si najbližje in ker bi bil most zato najkrajši in najcenejši. Obstajata sicer dve inačici (na grafu), a obe zelo dragi. Ne ravno novo idejo o takšnem mostu je obudil kljub brexitu ali morda zaradi njega. Hoče Johnson posredno poudariti to, kar je že povedal – da ne bo dovolil novega referenduma o škotski neodvisnosti?

Eksplozivno morsko dno

Idejo je prvič omenil lani in dejal, da bi most stal »samo« okoli 18 milijard evrov. Strokovnjaki so rekli, da zapravlja čas in da je Irsko morje pregloboko. Za povrh so tam prav zaradi globine in zaradi bližine vojaške luke Cairnryan od začetka dvajsetega stoletja, predvsem pa po drugi svetovni vojni odvrgli najmanj poldrugi milijon ton streliva. Premier vseeno očitno misli resno. Z idejo se zdaj ukvarja neznano število vladnih uslužbencev, njegov predstavnik pa pravi, da »gre za resno delo«. Govori se o dveh možnih lokacijah, cenejši in krajši med krajema Mull of Kintyre (o njem je pel Paul McCartney) in Torr Head, pri čemer pa so prometne povezave z obema bolj slabe, ter daljši in držaji med krajema Portpatrick in Larne. Inženir James Duncan pa je za Sunday Times dejal, da je gradnja mostu med Škotsko in Severno Irsko možna približno toliko kot med Zemljo in Luno. Pravi, da ni še nihče zgradil mostu prek tako viharnega in globokega morja – na večjem delu več kot 300 metrov. Za oporo bi morali postaviti najmanj 54 stebrov, od tega trideset višjih od 400 metrov. Zaradi vremena pa bi bil most tudi velikokrat zaprt.