Novi odkriti dinozaver je v dolžino meril kar osem metrov. Pred 79 milijoni let je bil močan plenilec in je verjetno plenil manjše ter rastlinojede dinozavre. To je hkrati najstarejša vrsta tiranozavra, ki so jo kadarkoli odkrili v Kanadi.

Del imena posvečen zakoncema, ki sta odkrila fosil

Raziskovalci, ki odkrijejo nove vrste, imajo privilegij, da se sami odločijo, kako jih bodo poimenovali. Tako so se kanadski raziskovalci odločili za Thanatotheristes degrootorum. Prvi del besede v grščini pomeni sejalec smrti, drugi del pa je posvečen zakoncema De Groot, ki sta leta 2010 odkrila fosil tega krvoločnega plenilca na sprehodu ob reki Bow v Alberti. »De Grootova sta neizmerno pripomogla naši raziskavi. Sta živ dokaz, da ne rabiš biti paleontolog, da pomagaš pri paleontologiji,« pove Jared Voris, eden izmed glavnih raziskovalcev in doktorski študent Calgaryjske univerze.

»Ta vrsta tiranozavra je predstavljala veliko nevarnost v ekosistemu, v katerem je živela. Najverjetneje je bila na vrhu prehranjevalne verige. Zato se nam je zdelo dobro izbrati ime, ki bi spominjalo na njeno vedenje in značilnosti,« še pove Voris.

»Paleo sestavljanka« razkrila drugačne čeljustne kosti

Tako so skoraj deset let po odkritju vsi fosili bili končno zbrani skupaj, očiščeni in urejeni, raziskovalci pa so lahko začeli sestavljati to »paleo sestavljanko« in ugotovili, da okostje pripada popolnoma novi vrsti. Izdale so jo čeljustne kosti, ki niso imele oblike, ki jo praviloma najdemo pri ostalih tiranozavrih.

Če bo šlo vse po načrtu, je Voris prepričan, da bodo odkrili še mnogo novih vrst. Z ostalimi strokovnjaki ima še naprej namen raziskovati obale južne Alberte, v upanju da najdejo še kakšno kost sejalca smrti.