Inšpektorji, policisti in predstavniki Finančne uprave RS (Furs) so januarja na treh lokacijah ustavili večje število tovornih vozil. Pri tistih, ki so prevažali odpadke, so opravili fizično kontrolo pošiljk odpadkov, pregled potrebnih dokumentov ter oznak vozila, so danes pojasnili na Inšpektoratu RS za okolje in prostor.

Na počivališču Šempas so opravili šest nadzorov. V petih primerih je šlo za pošiljke nenevarnih odpadkov, za katere pošiljatelji ne potrebujejo soglasja organov držav izvoznic, tranzitnih držav in ciljnih držav. En prevoznik pa je vozil odpadek, za katerega je moral imeti ustrezna soglasja.

V dveh primerih je bilo pri pregledu spremljajoče dokumentacije ugotovljeno, da so pošiljatelji izpolnili stare obrazce, ki niso več veljavni. Pri enem pošiljatelju je bila napačna tudi klasifikacijska številka odpadka. Pošiljatelja sta nepravilnost odpravila tekom izvedbe inšpekcijskega postopka.

Predstavniki Fursa pa so oglobili šoferja vozila, ki je imel predpisano tablo za prevoz odpadka s črko A le na zadnji strani, na priklopniku, ne pa tudi na sprednji strani vlečnega vozila.

Kar so prevažali v tovornem vozilu, se ni ujemalo z dokumentacijo

Na mejnem prehodu Obrežje so pregledali šest čezmejnih pošiljk odpadkov, in sicer štiri na vstopu ter dve na izstopu iz države. V štirih primerih nepravilnosti niso bile ugotovljene, v dveh pa je bilo pošiljanje odpadkov nezakonito.

Pri fizičnem pregledu pošiljke iz Hrvaške v Slovenijo je bilo tako ugotovljeno, da tovorno vozilo ne prevaža odpadnih sekancev, kot je bilo napisano v dokumentaciji, ampak mešanico odpadnega lesa in drugih odpadkov. Za to pa bi pošiljatelj potreboval soglasja pristojnih organov. Hrvaški organi so se strinjali, da se pošiljka vrne na Hrvaško. Inšpekcijski postopek pri slovenskem podjetju še poteka.

Tudi pri pregledu pošiljke odpadnih železnih delcev, poslanih iz Slovenije na Hrvaško, so inšpektorji za okolje ugotovili, da se med železnimi delci nahajajo tudi drugi odpadki - večji kosi plastike, keramika in podobno. Pošiljka so napotili nazaj v obrat, iz katerega je bila odpremljena. Tam se je izvedel inšpekcijski nadzor, postopek je še v teku.

V Luki Koper pa so predstavniki Fursa in inšpektorata izvedli nadzor štirih zabojnikov. Zaradi neustrezne dokumentacije za pošiljke so v Luki zadržali tri.

Do predložitve ustrezne dokumentacije bodo v koprskem pristanišču počakale pošiljke žlindre, poslane z Madžarske v Pakistan, pošiljka odpadkov, navedenih kot polimeri propena, poslana na predelavo iz Slovenije v Turčijo, in pošiljka balirane prozorne odpadne folije, deloma onesnažene, poslane na predelavo iz Slovenije v Malezijo, so navedli.