V treh mesecih naj bi v dolenjski prestolnici poskusno uvedli tako imenovani sistem souporabe električnih avtomobilov. Podjetje Avant Car ga je že uvedlo v Ljubljani, Mariboru, Murski Soboti, Kranju pa tudi na zagrebškem letališču. Pismo o nameri sta podpisala novomeški župan Gregor Macedoni in ustanovitelj podjetja Avant Car Matej Čer. V dolenjski prestolnici naj bi bilo za začetek na voljo od deset do dvajset avtomobilov ter tri do pet lokacij, prve potencialne lokacije z že postavljenimi električnimi polnilnicami so pri Kettejevem drevoredu, na Novem trgu in v Trdinovi ulici.

Kot pravi Macedoni, je občina že podpisala okoli petnajst sporazumov z novomeškimi podjetniki glede souporabe teh vozil. »Najprej smo nagovorili prav podjetnike v mestnem jedru, saj je strošek parkirišč tu največji. Seveda pa pričakujemo, da se bodo odzvale tudi fizične osebe in da bodo tudi v marsikateri soseski ali večstanovanjski zgradbi razmislili o uvedbi podobne storitve na svojem parkirišču.«

Po Čerovih besedah analize kažejo, da lastniški avtomobil stane gospodinjstvo do 500 evrov na mesec. Če ima družina dva avtomobila, je strošek toliko večji. S sistemom souporabe namesto drugega avtomobila bi se ta del zmanjšal na 100 do 200 evrov. S tem bi se zmanjšal predvsem delež vozil, ki jih, kot kažejo analize, lastniki uporabljajo večinoma le za pot od doma do službe in nazaj, v povprečju okoli 20 kilometrov na dan. Ob tem bi se občutno zmanjšal tudi pritisk na vedno prepolna parkirišča v mestu.

Od Novega mesta do Ljubljane za 15 evrov

Sistem deluje s pomočjo aplikacije, prek katere se je treba prijaviti in storitev plačati z bančno kartico bodisi sproti bodisi v sistem naložiti določeno vsoto, podjetja pa se lahko dogovorijo za zbirni obračun enkrat na mesec. Za souporabo avtomobila, denimo iz Novega mesta do Ljubljane, bi po Čerovih besedah odšteli okoli 15 evrov. Če bi v avto vzeli še kakšnega sopotnika, bi se strošek na osebo temu primerno zmanjšal.

Izkušnje v svetu kažejo, da eno vozilo s souporabo nadomesti deset do petnajst lastniških vozil. »Tako bomo v prihodnosti z bistveno manj vozili zadovoljili vsaj enako ali pa več potreb po mobilnosti. To pomeni bistveno nižje stroške in tudi manj onesnaževanja okolja.« Podjetje Avant Car ima trenutno v sistemu souporabe v Sloveniji 250 električnih vozil na več kot sto lokacijah, z več kot dvema milijonoma prevoženih kilometrov, v sistemu sodeluje več kot sto podjetij, vladnih ustanov, občin, fakultet.