Stavkalo je približno 46.000 zaposlenih v tovarnah velikana iz Detroita, združenih v sindikatu United Auto Workers. Šlo je za prvo večjo prekinitev dela v koncernu v zadnjem desetletju, ki je sledilo izteku štiriletne kolektivne pogodbe, potem ko z vodstvom niso uspeli doseči želenih sprememb.

Po dogovoru o odprtih vprašanjih glede nove kolektivne pogodbe so delavci stavko prekinili konec oktobra, njene učinke pa je podjetje tako čutilo v dveh četrtletjih. Že v tretjem trimesečju je tako stavka zaradi izpada proizvodnje povzročila za okoli eno milijardo evrov negativnih učinkov, v zadnjem lanskem četrtletju pa so ti dosegli še 2,6 milijarde dolarjev, poročajo tuje tiskovne agencije. Skupni negativni učinek je tako še večji od pričakovanj.

Ob 194 milijonih dolarjev čiste izgube v zadnjih treh mesecih lani so prihodki ene od trojice največjih svetovnih avtomobilskih družb v tem obdobju medletno upadli za 19,7 odstotka na 30,8 milijarde dolarjev.

V celotnem 2019 so prihodki dosegli 137,2 milijarde dolarjev, kar je sedem odstotkov manj kot v 2018. Čisti dobiček pa je strmoglavil za 17 odstotkov na 6,7 milijarde dolarjev.

GM sicer za letos načrtuje začetek prodaje več novih modelov v ZDA daleč najbolj priljubljenih športnih terencev, vendar pa v podjetju pričakujejo, da bo skupna prodaja na domačem trgu upadla.

Padec napovedujejo tudi za kitajski trg, kjer učinke upočasnjevanja gospodarske rasti in pritiskov konkurence še krepi tudi zadnje dogajanje, povezano s koronavirusom. Zaradi njega namreč podjetja zapirajo proizvodne obrate.