Glede na leto 2018 se je število prihodov kitajskih turistov v Slovenijo lani povečalo za 13,5 odstotka, število njihovih prenočitev pa je poraslo za 17,1 odstotka, razkrivajo podatki. Največ kitajskih turistov je državo obiskalo med aprilom in oktobrom, kažejo začasni podatki državnega statističnega urada.

Slovenska turistična organizacija (STO) se je promocije slovenskega turizma na kitajskem trgu lotila v partnerstvu s hrvaško turistično organizacijo (HTZ). Maja lani sta državi za svojo promocijsko kampanjo Experience Croatia, Feel Slovenia (Izkusite Hrvaško, čutite Slovenijo) prejeli nagrado CWT v okviru turistične borze ITB China v kategoriji za najboljše prakse nagovarjanja kitajskih obiskovalcev.

Ob prejemu nagrade so na STO Kitajsko označili za enega najbolj perspektivnih globalnih trgov.

Evropski statistični urad Eurostat je medtem v luči epidemije koronavirusa objavil, da je leta 2018 na Kitajsko potovalo 1,75 milijona prebivalcev 27 držav članic EU. Potovanja na Kitajsko so s tem predstavljala skoraj dva odstotka vseh potovanj izven EU v tem letu.

Polovica potovanj na Kitajsko je poslovne narave

Število potovanj iz EU na Kitajsko precej niha. Leta 2018 se je povečalo za 36 odstotkov, leta 2017 je upadlo za 21 odstotkov, leta 2016 pa poraslo za 50 odstotkov.

Sicer je bila leta 2018 skoraj polovica vseh potovanj državljanov EU na Kitajsko profesionalne narave. Preostala potovanja so bila zasebna, večinoma je šlo za počitnice (35 odstotkov vseh potovanj) ali za obiske prijateljev in sorodnikov (15 odstotkov).

Od vseh potovanj iz EU na Kitajsko jih je bilo leta 2018 47 odstotkov opravljenih med februarjem in majem.

Tudi EU je vse pomembnejša destinacija za kitajske turiste. Leta 2018 so ti turisti v uniji ustvarili skoraj 22 milijonov prenočitev, kar je bilo sedem odstotkov več kot leta 2017 in skoraj petkrat več kot pred desetletjem. Največ kitajskih turistov so pritegnile Italija (5,3 milijona prenočitev), Francija (štirje milijoni), Nemčija (trije milijoni) in Španija (2,5 milijona).