Še danes in jutri bosta avstrijski in slovenskih upravljalec avtocestnega omrežja, Asfinag in Družba za avtoceste (Dars), med 9. in 15. uro vsakih 30 minut zapirala predor Karavanke. Avstrijski Asfinag bo v treh dneh, kolikor bodo trajale občasne zapore, te izkoristil za redna vzdrževalna dela v predoru. Po najavi zapor so se tudi na Darsu odločili, da izvedejo nekatera nenujna dela, so sporočili. Zaradi petnajstminutnih zapor pred predorom nastajajo krajše kolone in zastoji.

Takšne zapore zaradi rednih vzdrževalnih del sicer niso nič posebnega. Predor Karavanke je bil zgrajen v začetku junija 1991. Je edini enocevni predor na slovenskem avtocestnem omrežju, najdaljši slovenski cestni predor in hkrati eden prometno najbolj obremenjenih, saj ga dnevno v povprečju prevozi več kot 10.000 vozil. V dobrega četrt stoletja je skozi predor peljalo že krepko čez 50 milijonov vozil, promet vseskozi narašča. Najbolj prometno obremenjen dan v predoru Karavanke je sicer ponedeljek, dan po splošni prepovedi prometa za tovorna vozila, ko se pred predorom na obeh straneh vijejo kolone tovornih vozil. Prav zaradi velikega števila tovornih in osebnih vozil se upravljalca odločata predor občasno zapreti. Avstrijci to običajno – ne pa vedno – naredijo ponoči, med 20. in 5. uro, ko je prometa najmanj. V zadnjem času pa ne samo zaradi vzdrževanja, ampak tudi zaradi miniranja ob gradnji druge cevi predora obstoječo cev občasno kratkotrajno zaprejo, ko presodijo, da je to potrebno zaradi varnosti. Avstrijci so sicer prebili že približno dva kilometra skale.

Takšnih varnostnih zapor bo v naslednjih letih predvidoma še več, saj bo marca turški gradbinec Cengiz Insaat začel kopati drugo cev predora še s slovenske strani. Napovedujejo, da bo predor zgrajen leto dni pred rokom, torej do leta 2024, nato pa bo Dars dotrajano obstoječo cev karavanškega predora za dve leti zaprl za ves promet in jo temeljito obnovil. Dvocevni predor bo tako za promet prevozen šele po letu 2026.