Danes je uspešno in inovativno mednarodno podjetje, ki je lani razširilo svojo globalno prisotnost, zaposlilo sto novih sodelavcev in doseglo 50-odstotno rast prihodkov. »Najpomembnejše je, da rešujemo dejanske probleme, saj s svojimi produkti primarno naslavljamo srčno-žilna obolenja. Slednja so namreč najpomembnejši vzrok smrtnosti v današnjem času, hkrati pa je ustrezna in pravočasna preventiva zelo uspešna,« izpostavlja ustanovitelj in direktor Marko Bitenc.

Ključna je uporabniška izkušnja

Geneplanet, ki ga je Financial Times lani uvrstil na lestvico tisoč najhitreje rastočih podjetij v Evropi, se ukvarja s preventivnimi genetskimi analizami. Njihovo delovanje pokriva tako klinične genetske analize, ki pomagajo zdravnikom pri terapevtskih postopkih, kot analize, ki so na voljo končnim uporabnikom. Pri prvih medicinske teste izvajajo zdravniki in so namenjeni pacientom, ki želijo osebni pristop k preventivni skrbi za zdravje. »Z našimi testi lahko na primer posamezniki spoznajo svojo nagnjenost k razvoju dednih oblik raka,« razloži Bitenc. Pri analizah, ki so na voljo končnim uporabnikom, pa gre za teste življenjskega sloga, ki zajemajo področja prehrane, športa, presnove, življenjskega sloga, zdravja srca in lastnosti kože ter potrebe po vitaminih in mineralih. Ti testi na primer razkrijejo, kako se telo odziva na ogljikove hidrate in druga hranila, na podlagi česar lahko uporabniku svetujejo najprimernejši tip diete.

Z informacijami, ki jih ljudje izvedo iz testov, lahko torej ustrezno prilagodijo svoj življenjski slog in sprejmejo ukrepe, ki jih dodatno varujejo pred zdravstvenim tveganjem zaradi genetskih nagnjenj. »Za oceno tveganj in oblikovanje akcijskih načrtov zajamemo več tipov podatkov (DNK, krvni biomarkerji in informacije o življenjskem slogu, v prihodnje pa še mikrobiom in pametne naprave), na podlagi katerih dobimo kar največ informacij in najnatančnejšo sliko o posamezniku,« pove Bitenc. Geneplanet daje velik poudarek uporabniški izkušnji, saj znanstveni jezik prevajajo v uporabne informacije, ki so enostavne, razumljive, zanimive in predstavljene v zanimivem dizajnu.

Raziskave in razvoj v Sloveniji

»Geneplanet je doma v Sloveniji, a domači trg je za tovrstne izdelke premajhen, zato se osredotočamo na tujino,« pravi Bitenc, ki dodaja, da raziskave in razvoj ostajajo v slovenskih rokah. Trenutno sodelujejo z več kot 500 klinikami in bolnišnicami po svetu, ob tem pa še s številnimi zavarovalnicami ter fitnes centri in centri dobrega počutja. Prisotni so na 35 globalnih trgih, od Mehike in večine evropskih držav do jugovzhodne Azije. Kot pravi direktor, to prinaša svoje izzive. »Težko je izpostaviti le enega, saj ima vsak trg svoje posebnosti, in prav to je izziv globalnega podjetja. Z ekipo, ki jo sestavlja več kot 20 narodnosti, lahko učinkovito naslovimo vse potrebe in zahteve posameznega trga,« pravi. Ob koncu leta 2019 so imeli v celotni skupini že 150 zaposlenih iz 20 različnih držav, letos pa se bo trend zaposlovanja nadaljeval. Kader sestavljajo strokovnjaki s številnih področij, med drugim biotehnologije, medicine, biokemije, prehranske znanosti, informacijske tehnologije, obdelave podatkov in strojnega učenja.

Podjetje kljub svoji mladosti žanje številna priznanja. Postalo je izvoznik leta 2018 in prejelo nagrado za najboljši biotehnološki startup v celotni srednji in vzhodni Evropi. »A zavedamo se, da nas čaka še veliko dela – največji uspeh in ponos bo šele, ko bodo naši produkti in storitve, s katerimi načrtujemo vstop na trge v tem letu, najboljši na svetu,« poudarja Bitenc, ki za leto 2020 napoveduje izdajo digitalne platforme Health Intelligence. Platforma bo združila biološke podatke (analizo DNK, krvne teste, kasneje tudi preiskave mikrobioma) z informacijami o uporabnikovem življenjskem slogu in podatki s pametnih naprav. »Na podlagi teh podatkov bo ustvarila osebna priporočila in akcijske načrte, s katerimi uporabnik s pomočjo pravilne prehrane, fizične aktivnosti in življenjskega sloga dolgoročno izboljša svoje zdravje in počutje,« sklene Bitenc.