Kritika predstave 2020: »Človeška komedija« v obliki odrske slikanice
Prvi vtis po ogledu koprodukcijske predstave 2020 je, da si tako vsebinsko površen, uprizoritveno nemalokrat kičast, v nekaterih trenutkih pa (vsaj za povprečno gledališko izobraženega obiskovalca) že skorajda aboten dogodek niti ne zasluži resnejše obravnave. Ker pa je to vendarle uprizoritev, ki je v sodelovanju treh velikih ustanov postavljena na osrednji oder v državi, se ob njej zastavlja vsaj vprašanje odgovornosti (oziroma programsko-estetske logike) umetniških vodstev, pri čemer je treba verjetno to produkcijo prepoznavati tudi kot simptom dobe (razvedrilnih) spektaklov, »čustvenih resnic« in kulturne krajine, kjer je mogoče ob primerno vzhičeni podpori piarovske mašinerije celo najbolj prostodušno namešano čorbo predstaviti kot »gledališki dogodek leta« – ter o tem prepričati tudi marsikaterega dovolj dovzetnega gledalca.
»Znanstveni kabaret« 2020 je raznorodna uprizoritvena gmota, v kateri so nekatere točke bolj izdelane, druge pa delujejo bolj kot domislice na prvo žogo. (Foto: Luka Cjuha)
Kaj torej ponuja »znanstveni kabaret«, navdihnjen s poljudnoznanstvenimi uspešnicami izraelskega zgodovinarja Yuvala Noaha Hararija, ki naj bi domnevno premišljeval...