Čeprav poletje še zdaleč ni pred vrati, se na Bledu začenja festivalska sezona. Od 31. januarja do 2. februarja bo v blejski Festivalni dvorani potekal Festival AS, letos že šesti po vrsti in tudi tokrat z mednarodno zasedbo. Umetniški vodja festivala je Lev Pupis. Kot pravi, je bil festival prvo leto le enodnevni, vendar je kmalu postalo jasno, da ga bodo morali razširiti na več dni. Letos bo že tretjič potekal tri dni, zelo hitro raste in je že dosegel zavidljivo mednarodno prepoznavnost, saj se vsako leto nanj prijavi več tujcev, ki pa ne prihajajo le iz sosednjih držav.

Koncerti bodo brezplačni

Letošnji festival bo v znamenju izobraževanja, saj bodo poleg koncertov tri dni potekale tudi izobraževalne delavnice za mlade saksofoniste. »Obenem pa smo letos precej bolj uravnotežili klasične in jazzovske koncerte,« pravi Lev Pupis. Dodaja, da je letos novosti kar nekaj, med drugim izpostavlja zaključni koncert v nedeljo, 2. februarja, ko bodo festival sklenili mladi glasbeniki. Združili se bodo v več kot 50-članski mednarodni orkester saksofonov, ki ga bo vodil profesor Gerald Preinfalk. Za obiskovalce so vsi koncerti brezplačni.

Glasbenik Gašper Primožič se z veseljem spominja začetkov festivala. »To so zelo lepi spomini. Z Levom Pupisom sva nastopala po Sloveniji in Evropi, ko se je porodila ideja, da bi bilo kaj podobnega lepo izvesti tudi na Bledu. Menila sva, da bi to okolje zelo dobro sprejelo glasbeni festival na Bledu. Nisva se motila. Sem zadovoljen, da ves čas čutimo neko podporo, festival pa je vsako leto večji in na Bled privablja bolj znane goste iz tujine,« je zadovoljen glasbenik.

Obiskovalci, kakršnih si na Bledu želijo

»Sodelovanje s saksofonisti se je začelo kot poskus reinkarnacije jugoslovanskega jazz festivala, ki je v 60. letih potekal v blejski Festivalni dvorani. Več pobud je bilo, da bi ta glasbeni žanr na Bledu ponovno obudili,« pravi direktor Zavoda za kulturo Bled Matjaž Završnik. »Klasično glasbo imamo pri nas zastopano v okviru blejskega festivalskega poletja, etno glasbo predstavlja festival Okarina, blejski Zlati mikrofon je namenjen mladim glasbenim talentom, novembrske prireditve pa so namenjene narodno-zabavni glasbi. To je kar klicalo po peti zvrsti, jazzu. Skupaj z organizatorji smo našli januarski termin in ugotovili, da je za festival najprimernejši, saj so tudi dvorane in hoteli v tem času manj zasedeni. To gre v korist zmanjševanja sezonskosti na Bledu in podaljševanja turistične sezone skozi vse leto,« pravi.

Festival precej prispeva tudi k porastu števila nočitev na Bledu v tem času. »Prav udeleženci in obiskovalci festivala Bled postavljajo v tiste okvire, ki si jih najbolj želimo. Zaradi takšnih festivalov, ki potekajo na izjemno visokem nivoju, prihajajo na Bled ljudje, ki si jih želimo in bi jih na druge načine k nam kar težko privabili, to pa močno spreminja skupno strukturo gostov pri nas. To so ljudje, ki imajo pravi odnos do okolja in ki nam pomagajo, da smo v kulturnem smislu vpeti v mednarodno dogajanje. Nakazujejo, da je Bled še vedno miren kraj, primeren za takšne dogodke,« je prepričan župan Bleda Janez Fajfar. Pupis pa se spominja občutkov ob prvem dogodku leta 2014. »Udeleženci smo ugotovili, da smo bili resnično lačni takega dogodka,« pravi in dodaja, da je šlo ravno za obdobje po krizi, ki je močno oklestila predvsem manjše kulturne dogodke po slovenskih krajih. Da se bo festival tako prijel in razširil, pravi, da si niso mislili.