Nataša Bučar je na današnji novinarski konferenci povedala, da so sredstva, ki jih je letos prejel SFC, resda za spoznanje višja od lanskih, a je ob tem spomnila na sklep, ki ga je novembra 2018 sprejel odbor za kulturo, da bi sredstva za javno agencijo za film do leta 2022 sorazmerno vsako leto povišali na 11 milijonov evrov. Zdaj smo na polovici časovnice in obljubljenih sredstev, je spomnila in dodala, da so na osnovi obljubljenega povišanja sredstev zasnovali tudi strategijo delovanja SFC med letoma 2020-2024.

Ta obsega štiri prednostne cilje: prenovo in posodobitev sistema odločanja o nacionalnem filmskem programu; kulturno raznoliko letno filmsko produkcijo, profesionalizacijo filmskega okolja in razvoj talentov; povečanje dostopnosti filmskih vsebin in razvoj občinstev ter učinkovitejšo promocijo in trženje slovenskega filma v mednarodnem okolju.

Direktorica SFC je spomnila, da bo prihodnje leto minilo tudi 30 let od osamosvojitve Slovenije, Slovenija bo predsedovala Svetu Evrope, približujeta se tudi knjižna sejma v Bologni in Frankfurtu, kjer bo Slovenija država gostja. Menila je, da bi ti dogodki zahtevali tudi zgodovinske in kakovostno posnete zgodbe na filmskih platnih, hkrati pa izrazila bojazen, da jih s sredstvi, ki jih imajo na SFC trenutno na razpolago, ne bo mogoče ustvariti.

Kljub temu Nataša Bučar ostaja optimistična. Razkrila je, da sta bila na razpisih za financiranje v letu 2019 uspešna prvenca dveh režiserk - mladinska drama o odraščanju Rahele Jagrič Pirc Vesolje med nami in avtorski projekt Cent'anni, v katerem se Maja Prelog ukvarja z eksistencialnim vprašanjem življenja in smrti.

S podporo SFC bodo nastali tudi družinski film z močno socialno noto Kapa v režiji Slobodana Maksimovića, filmski portret prvega Slovenca, ki je sam objadral svet, Jureta Šterka skozi oči sina, režiserja Igorja Šterka, naslovljen Šterkijada, novi film Žige Virca z delovnim naslovom Poslednji heroj ter film Mož brez krivde v režiji Ivana Gergoleta. Obetata se tudi nova celovečerna dokumentarca - režiser Igor Vrtačnik bo v filmu Skozi moje oči predstavil turbulentno zgodbo Vena Pilona, Jurij Gruden pa bo v filmu Izza bitne zavese predstavil zgodbo podjetja Iskra Delta Computers.

Osem celovečercev

V letu 2020 bo končanih osem celovečernih igranih filmov, med katerimi so trije prvenci. Eden je že omenjeni film Cent'anni, drugi je Jezdeca v režiji Dominika Manceja, tretji pa Inventura Darka Sinka. Vinko Möderndorfer bo v letošnjem letu končal film Zastoj, Goran Vojnović film Nekoč so bili ljudje, Miroslav Mandić napovedani Sanremo, Matevž Luzar Orkester, Robert Črnelč pa film Ptičar. Obetajo se še trije dokumentarci: Krvno maščevanje v režiji Marije Zidar, Antigona - kako si upamo!, ki ga po motivih Trojnega življenja Antigone Slavoja Žižka režira Jani Sever, ter Septembrska klasa, v katerem Šterk predstavi moške, ki so služili vojaški rok na Visu.

Nataša Bučar je med pomembnimi novostmi v letošnjem letu, ki povečujejo dostopnost slovenskega filma, naznanila zagon t.i. slovenskega Imdb, poimenovanega Baza slovenskega filma. Gre za prvo nacionalno spletno platformo, na kateri so dostopne informacije o slovenski filmografiji od njenih začetkov do danes. V sodelovanju s Kolosejem pa uvajajo Dvorano slovenskega filma, kjer bodo na sporedu slovenski filmi novejše pa tudi starejše produkcije. V dvorani bo prvi na sporedu film Jebiga iz leta 2000.

Na novinarski so predstavili tudi številne uspehe slovenskih filmov v letu 2019 in med drugim navedli, da so lani zabeležili dobrih 160.000 gledalcev slovenskega filma, kar je 20 odstotkov več od leta poprej. Ob lanski obeležitvi 100-letnice rojstva Franceta Štiglica pa so napovedali, da bodo akcijo sklenili s tem, da bodo enega od ljubljanskih trgov poimenovali po velikemu filmarju.