Več kot 15 milijonov izdelanih primerkov prvih štirih generacij. Najbolje prodajan francoski avtomobil v zgodovini. Dva naziva evropski avto leta, s čimer se lahko pohvalita le še opel astra in volkswagen golf. Dva milijona in še nekaj izdelanih primerkov v tovarni Revoz, kar znaša polovico vseh v Novem mestu izdelanih avtomobilov. Od leta 2001, ko je na vrhu zamenjal zastavo yuga (!), najbolj zastopan avtomobil v slovenskem voznem parku, še dlje pa vsako leto, z izjemo 2017, ko ga je na prvem mestu za eno leto zamenjal volkswagen golf, tudi najbolje prodajan štirikolesnik v Sloveniji. Vse to in še mnogo več je renault clio, ki kljub temu da gre za v vseh pogledih najbolj »slovenski« avto, slovenski avto leta doslej še ni bil. Mu je pa to uspelo zdaj, s priponko 2020, s peto generacijo. Zakaj ravno s peto?

Najenostavnejši odgovor bi bil, da zato, ker je ta daleč najboljša doslej. A navsezadnje se to pričakuje od vsake nove generacije vsakega novega avtomobila. Bolj pravilna razlaga bi torej bila, da zato, ker clio zdaj nima pomanjkljivosti. Dobesedno. Lep je bil že prej, zato so ga oblikovno le malce osvežili; no, povsod drugod pa smo pred tem našli kakšno malenkost, ki je motila. Zdaj je ne. Clio je zdaj prostoren tako v potniški kabini kot v prtljažniku, ki je z osnovnimi 391 litri največji v razredu, in to čeprav je dolžina 4,05 metra enaka kot pri predhodniku. Clio je ob tem zdaj narejen izjemno kakovostno, z obilico mehkih materialov tako na armaturni plošči kot na vratih, in je na ravni avtomobilov višjih razredov ter prestižnejših znamk, tudi vsa stikala in gumbi so obrobljeni s kakovostnimi materiali in delujejo premijsko, tu pa je tudi velik in odziven zaslon na dotik. Clio ima zdaj tudi zelo udobne sedeže z dolgim sedalnim delom, ki bodo udobje nudili tudi višjim voznikom, in nov volanski obroč, ki je v vseh pogledih kakovostnejši in lepše »sede« v roke. Clio pa je seveda zdaj tudi poln naprednih tehnologij, saj mu za ta razred ne manjka prav nobena. In bo, ob trenutni paleti razpoložljivih bencinskih in dizelskih motorjev, kmalu na voljo tudi v hibridni različici.

A najpomembnejše je vseeno nekaj drugega – to, da se clio zdaj pelje odlično. To je hitro spoznal vsak, ki je prvič sedel za njegov volan in z njim zapeljal v prvi ovinek. Takoj je namreč jasno, da je vse, od odzivnosti volanskega mehanizma do podvozja in vzmetenja, zdaj na novi, višji ravni. Clio se tudi po voznih lastnostih in občutku za volanom zdaj lahko postavi ob bok najboljšim v razredu, ki jim prej ni segel niti do kolen. Ali kot smo zapisali že po prvih vožnjah na mednarodni predstavitvi: če je clio doslej znal prepričati s posameznimi lastnostmi, zdaj to stori z vsemi, kot celoten paket. Tam, kjer je za najboljšimi konkurenti tudi močno zaostajal, jih je zdaj v najslabšem primeru ujel, večinoma pa prehitel. Zdaj ni več le lep in »slovenski«, temveč v vseh pogledih odličen avto. In kot tak zasluženo slovenski avto leta 2020. mat