Kritika filma Stieg Larsson: mož, ki se je igral z ognjem – Da, obstajata dva Stiega Larssona
Časopisna urednica, ena izmed pričevalk v biografskem dokumentarcu švedskega režiserja Henrika Georgssona Stieg Larsson: mož, ki se je igral z ognjem (2018), ima zanimivo teorijo o tem, zakaj je Larsson, ki je dobrih 20 let novinarsko in detektivsko raziskoval švedske neonacistične skupine ter napisal tudi knjigo o skrajni desnici, začel pisati kriminalne romane, slavno trilogijo Milenium. Teorija o tem gre takole: novinarsko raziskovanje in obdelovanje neke snovi sta lahko prav naporna in včasih tudi nevarna, predvsem pa je iz nabranega težko sestaviti lepo povezano zgodbo, ker se ji realnost preveč upira. Ko pišeš fikcijo, pa je drugače, tedaj imaš vse pod nadzorom, nobenih lukenj, vrzeli v zgodbi ni, razen tistih, ki jih na ljubo napetosti ustvariš sam.
Novinarsko raziskovanje in obdelovanje neke snovi sta lahko prav naporni in včasih tudi nevarni, iz nabranega je težko sestaviti lepo povezano zgodbo. Ko pa pišeš fikcijo, imaš vse pod nadzorom, nobenih lukenj, vrzeli v zgodbi ni, razen tistih, ki jih za ustvarjanje napetosti ustvariš sam. (Foto: arhiv Kinodvora)
Da, obstajata dva Stiega Larssona. Tisti, ki je kot tehnični urednik 20 let delal pri švedski časopisni agenciji TT (Tidningarnas Telegrambyra) in obenem ves čas pr...