Spomin na leto 2001, ko so v Evropi prodali 205.431 vozil, je še kako živ, toliko bolj, ker so jih leta 2015 zgolj 56.688, na njihovo srečo pa se evropska prodaja (na stari celini prodajo devet izmed desetih avtov) znova dviguje in se je leta 2018 ustavila pri številki 83.438. Spodbudno? Ne ravno, še posebno, ker bo njihova majhna paleta avtomobilov še skromnejša. Po malčku mitu in športni 4C naj bi s prodajnih polic umaknili tudi kombilimuzino giulietto, tako da naj bi kupce, tudi slovenske, nagovarjali zgolj z (ostarelima) limuzinsko giulio in športnoterenskim stelviom, ki naj bi prenovo doživela v letu 2021. Za preživetje in doseganje dovolj visokega dobička občutno premalo, zato napovedujejo prihod dveh (manjših) športnih terencev, a šele v letih 2021 in 2022.

Nekdanji prvi mož koncerna Fiat-Chrysler, žal že preminuli Sergio Marchionne, je napovedal, da bo znamka v premijskem razredu igrala pomembno vlogo, podobno kot Maserati, le da bo cenejša in manj ekskluzivna, njegovi načrti za leto 2014 pa so predvidevali prodajo 500.000 vozil. Od tedaj so načrte že dvakrat spremenili in kot cilj omenjajo številko 100.000, ki pa se zdi ravno zavoljo pomanjkljive palete modelov prej utopija kot realnost. Nekateri analitiki rešitev težav vidijo v Carlosu Tavaresu, Portugalcu, ki je pred skorajšnjim bankrotom rešil skupino PSA, iz rdečih številk pa tudi Opel. Zaradi združitve skupin PSA in Fiat-Chrysler bi lahko vnovič dobil priložnost, da se izkaže kot rešitelj, a bi bila naloga najzahtevnejša doslej.

Pri podjetju Alfa Romeo so zaspali tudi pri elektrifikaciji, šele nova športna terenca bosta na voljo kot povsem električno gnana in kot priključni hibrid, zato ne čudi, da je do septembra 2018 evropska prodaja upadla za 42, onkraj luže pa za 27 odstotkov, milijardnih investicij pa si v tem trenutku sami ne morejo privoščiti. Dva modela, 700-konjski kupe 8C in 600-konjska športna limuzina, ki naj bi znamko ponesla na pota stare slave, pa v kratkem ne bosta ugledala luči sveta.

Tavares velja za poslovneža, ki hoče dobiček za vsako ceno, sprejemanje težkih odločitev (beri: odpuščanje) pa mu ni tuje. Največji izziv bo seveda preobraziti Alfo Romeo v znamko s štirikolesniki za vsak premijski segment. Za primerjavo: velika nemška trojica Audi, BMW in Mercedes-Benz, njihovi največji konkurenti, imajo v prodajni paleti od 25 do 33 modelov, na leto pa prodajo okoli dva milijona vozil. Po desetletju velikih, a neizpolnjenih obljub se zdi Tavares kot zadnji adut, da pred propadom reši znamko, ki za številne pooseblja bistvo avtomobilizma – lepoto in športnost.