Film Cats (Mačke), ki je v naše kinematografe prišel pod originalnim, angleškim naslovom, ni imel srečnega začetka, očitno pa bo še bolj nesrečen njegov konec. Prva znamenja katastrofe so se začela nakazovati konec julija, ob premieri filmskega napovednika, ko je v godljo padel eden glavnih igralcev v muzikalu Idris Elba.

Zgodilo se je v oddaji The Late Show, zapletlo pa, ko Elba ni znal odgovoriti na vprašanje voditelja Stephena Colberta, za kaj pravzaprav gre v Mačkah. »Uh, vau, zdaj pa ste me spravili v zadrego! To je klasika. Gre za veliki muzikal Andrewa Lloyda Webbra. Verjetno govori o mački? Kako mi gre?« je začel ugibati in z elementarnim odgovorom po svoje zadel bistvo, hkrati pa dal vedeti, da nima pojma, v kakšnem filmu igra. Nato je poskušal še malo: »Govori o potovanju mačke proti nečemu, čemur bi lahko rekli mačja nebesa. Ideja pa je, da si vsi želimo priti v mačja nebesa. Imamo mlado mačko, ki jo potegne v zgodbo o tem, kako priti v mačja nebesa in kaj moraš narediti za to, da prideš v mačja nebesa. Kako mi gre? Ali kdo ve, o čem govori zgodba?«

Britanski igralec in morda celo naslednji James Bond je z veliko muko pojasnil občinstvu, kakšen film so Mačke, a se je izkazalo, da je zgodba filma, ki je posnet po muzikalu Andrewa Lloyda Webbra iz leta 1981, kot se je sicer pravilno spomnil Elba, še najmanjši problem. Ko je bil objavljen napovednik za film, so gledalce namreč spravila v šok grafično obdelana telesa igralcev, ki na koncu niso bili ne mačke ne ljudje, ampak so bili še najbolj podobni kosmatim približkom ljudi, ki imajo zraven še rep in ušesa.

Kritični celo igralci

Hooper je komentarje, ki so se mu, kot je zatrjeval v intervjujih, zdeli zabavni, vzel resno in preoblikoval vsako mačko – nekatere malo, druge zelo. A popravki, ki so jih po slabem sprejemu filmskega napovednika naredili v studiu Universal, niso bili dovolj. Ko je film minuli teden prišel v kino, so ga raztrgali vsi po vrsti, od gledalcev do medijev, kritiki pa so se našli celo med člani njegove igralske zasedbe, v kateri je kar nekaj zvezdniških imen, od Rebel Wilson, Taylor Swift, Judi Dench in Idrisa Elbe do Jamesa Cordna, Jasona Derula in Iana McKellena.

Najmanj se je zadrževal Corden, ki je izpustil premiero filma v New Yorku, režiser Tom Hooper, ki s tem ni bil seznanjen, pa ga je zmedeno klical na oder. Rebel Wilson se je takrat pošalila, da ima James očitno dovolj in ne bo prišel na oder, Corden pa je za BBC-jev radio pozneje povedal, da je slišal, da je film grozen, a ga še ni videl. »Verjetno ga bom nekega dne ujel,« je bil optimističen.

Polomijo režiral dobitnik oskarja

Kritike medijev in gledalcev, med katerimi je bila tudi igralka Evan Rachel Wood, ki je na instagramu zapisala, da je film celo bolj grozen, kot je mislila, da bo, so bile še veliko bolj sočne in nemilostne od Cordna. Pa čeprav je muzikal napisal Andrew Lloyd Webber po pesmih slovitega T. S. Eliota, posnel pa ga je dobitnik oskarja za Kraljev govor in režiser muzikala Nesrečniki in drame Dansko dekle. Ocenjevalcu pri Boston Globu so se med ogledom »vnele oči«, pri Varietyju so zapisali, da »devet življenj morda ne bo dovolj za nekatere od zvezd, da preživijo svojo vpletenost«, CNN je režiserju zameril pomanjkanje zgodbe, pri Telegraphu pa so zapisali, da gre za zloveščo in neminljivo katastrofo, iz katere nihče ne bo prišel nepoškodovan. Enako strogi so bili pri BBC, kjer so Hooperjev film opisali kot plastično interpretacijo ikoničnega muzikala, ki nima ne srca ne duše, pri Vanity Fair pa kot film, ki je odvraten in za trenutek zapeljiv, ter kot priredbo, ki dela krivico hit muzikalu iz 80. let.

Po enem tednu predvajanja v kina nova različica

Studio Universal, ki je Mačke na začetku opisoval kot epski muzikal, jih je po stampedu slabih ocen umaknil iz tekme za filmske nagrade (čeprav še vedno lahko dobijo malino za najslabši film leta), teden po kinematografski premieri filma pa se je odločil še za eno zelo neobičajno potezo. V kino je poslal novo, popravljeno različico filma. Ta je enako dolga kot prva, ima pa »izboljšane posebne učinke«, kar pomeni predvsem »pristrižene« kožuhe, ki so zanetili takšno ogorčenje.

Za popravke se je odločil Hooper, ki je zanje »odtekel 36-urni sprint«, potem pa studio Universal prosil, naj razpošlje popravljeno različico. To, kolikor je videti po komentarjih gledalcev, ni prispevalo k boljšemu filmu, se pa lahko še vedno zgodi vsaj ena dobra stvar – da bo film postal popularen, ker je tako grozljivo slab.