Raziskava analitikov omenjene zadružne zveze ugotavlja, da bo skupni obseg prihrankov s takšno prakso v letošnjem božično-novoletnem obdobju za okoli pol milijarde evrov višji kot lani, takšnih "reciklatorjev" daril pa je vsako leto več, poroča italijanska tiskovna agencija Ansa.

Letos naj bi bilo po po raziskavi Confcooperative 23 milijonov Italijanov, torej nekaj več kot tretjina vseh, pripravljenih prejeta praznična darila na nek način spet spraviti v obtok. Številka je za dva milijona višja kot lani, s čimer se potrjuje trend stalne krepitve te prakse v zadnjih letih. "Italijani se spreminjajo v serijske 'reciklatorje' daril," ugotavljajo avtorji analize.

Obstajajo sicer tri glavne oblike "reciklaže". Najbolj pogosta je ta, da ljudje prejeta darila podelijo nekomu drugemu in jim jih tako ni treba kupiti. Tako pogosto ravna ali je pripravljenih ravnati polovica vseh vprašanih v raziskavi, pri čemer je med njimi 55 odstotkov moških in 45 odstotkov žensk.

Druga oblika je, da ljudje darila vrnejo v trgovine in v zameno dobijo bone ali kakšno drugo ugodnost. Kaj takega je storilo ali je pripravljeno storiti okoli 30 odstotkov sodelujočih v raziskavi, spet pa so temu nekoliko bolj naklonjeni moški (52 odstotkov) kot ženske (48 odstotkov).

Tretji način "reciklaže" je prodaja daril prek spletnih platform. K temu se zateka okoli 20 odstotkov vprašanih, med mlajšimi od 30 let pa kaj takega serijsko počne celo 90 odstotkov. Delež moških je tukaj skoraj dvotretjinski.