V Mestni galeriji Ljubljana je kustos Sarival Sosič v zadnjem desetletju postavil več kiparskih razstav slovenskih umetnikov in tako poskrbel, da smo nekako na tekočem, kaj se je pomembnega zgodilo in se še dogaja na tem področju. Jiři Bezlaj se je večkrat pojavil na preglednih razstavah in tako smo dobili vpogled v ustvarjalnost tega kamnoseškega mojstra, ki zna izvabiti iz kamna skrite danosti. Bezlaj je izjemno natančen opazovalec, analitik in mojster intuitivne predaje ter izjemnega čustvenega razpona.

Bezlaj je kipar posebnega kova. Pripada generaciji (v katero sodi tudi Negovan Nemec), ki se je odmaknila od klasične modernistične in stilizirane figure in iskala bolj skrite fragmente telesnosti v bronu in kamnu. Na neki način je še bolj klasično usmerjena, saj so njihov vzornik Michelangelo in grški kipi postali navdih in vir za večne teme človeškega obstoja. Kamen v sebi že skriva neko zgodbo ali podobo, ki nagovarja umetnika, »takrat sem ga prvič pazljivo pogledal, ležal je na rečnem bregu in se nenavadno lesketal … jaz kipar sem ga dolgo gledal … občutim njegovo takrat še vedno prikrito strast, nekakšno neukrotljivo energijo, da bi pogledal vame, da bi me pričel klesati, me počasi razstavljati in sestavljati, poiskati v meni vse tisto, kar nosim skrito v sebi, torej jaz kamen na tistem rečnem bregu…«. Umetnik je v svojem bogatem opusu vselej sledil klicu kamna in se mu predal do točke, ko naprej ni šlo. Zato so njegovi kipi vedno v napetosti med osvobojeno in zglajeno podobo in grobo neotesano, kakor Michelangelovi Sužnji.

Na pregledni razstavi so razstavljeni sklopi njegovih kipov od erotičnih prepletov med žensko figuro in modernističnimi abstraktnimi liki do Piedestalov za kamen, Fragmentov, pa glave in stopala Kiklopov iz devetdesetih let ter izjemni kipi iz sklopa Žrtvovanje. V drugem nadstropju so kipi iz novega tisočletja na temo Poletja, pa Nič ni kot mrčes in zaključek s Favnovim popoldnevom. Na tej ustvarjalni poti so še najbolj učinkoviti poleg omenjenega Žrtvovanja in ženske v klobčiču Šli so pred nami – stopala Kiklopov v pesku, vsi pa v izjemno učinkoviti scenski postavitvi na črnem pesku in produ.

Razstava je prav zaradi takšnih postavitev izjemno učinkovita in komunikativna, tudi skozi vabeče dotike raznovrstnih kamnin. Kot taka nas nagovarja z večnimi temami erotike in žrtvovanja ter starogrškimi zgodbami, ki se ponavljajo enkrat kot zgodovina, drugič kot farsa. Predvsem pa je pomembna zato, ker je Bezlaj posrednik tistega, kar je najpomembnejše v nas: predaja, opazovanje in spomin.