V filmu Ridleyja Scotta Ameriški gangster (kjer je, mimogrede rečeno, lepo videti, da je gangster samo določen tip svobodnega podjetnika) tisti detektiv, ki v avtu nekega dilerja najde milijon dolarjev, a jih ne odnese domov, ampak na policijo, potem med kolegi ni več ravno priljubljen, vendar ga prav ta etična gesta »na meji norosti« avtorizira za boj proti narkokriminalu – tega pač ni mogoče preganjati, če se pustiš od njega podkupiti, kot se je cel oddelek newyorške policije. Film Metoda Pevca Jaz sem Frenk nima nobene zveze z Ameriškim gangsterjem, toda tudi njegov protagonist Frenk (Janez Škof) zavrne tri milijone evrov – toliko bi mu jih po zapuščinski razpravi pripadlo od skupno devetih, kolikor jih je pokojni oče, nekdanji direktor propadle tržiške tovarne čevljev, nabral na svojem bančnem računu v Švici.
Frenk je vpeljan kot že povsem izdelan lik – in to lik dobesedno retardiranega levičarja, ki je obtičal v jugosocializmu 70. let. (Foto: arhiv Kinodvora)
To je v filmu videti celo kot najbolj dramatičen trenutek, iz katerega pa ne sledi veliko (le to, da Frenk zbere nekaj dokumentov, ki dokazujejo kriminalni vir očet...
V soboto bodo v Cankarjevem domu (CD) zavrteli filmsko klasiko Stanleyja Kubricka2001: Odiseja v vesolju (1968). To bo tudi uvodni dogodek tematskega...