K-pop, korejski pop oziroma korejska popularna glasba s primesmi elektropopa, hiphopa ter sodobnimi ritmi, je v zadnjih letih dosegel takšno priljubljenost, s kakršno so se v preteklosti lahko hvalili le Beatli, Rolling Stones, Backstreet Boys in Britney Spears. A pri k-popu ne gre samo za glasbo, temveč za subkulturo, priljubljeno med mladimi po vsem svetu. Zahvaljujoč internetu so digitalne vsebine v trenutku dostopne povsod, po drugi strani pa splet ustvarja smrtonosne pasti in dopušča zlobne osebne napade na mlade, ranljive zvezdnice, ki ne najdejo izhoda iz teme. In če so nekdanji najstniški idoli, ki so klonili pod težo slave in pričakovanj, uteho iskali v steklenici in drogah, se novodobne zvezde odločajo za trajnejše »rešitve«.

Vse resnejša obravnava spletnega ustrahovanja

»Lahko noč!« se je 28-letna Gu Hara, nekdanja članica ženske k-pop zasedbe Kara, z objavo fotografije na instagramu za vedno poslovila od svojih oboževalcev. Naslednje jutro so jo našli mrtvo v njenem seulskem stanovanju. Prvi poskus samomora ji maja ni uspel, tokrat je zaspala za vedno. Gu Hara je v svet zabavne industrije vstopila z rosnimi sedemnajstimi leti. Zaradi slave je sčasoma postala tarča neusmiljenih napadov (neznancev) prek spleta in žrtev groženj zaradi posnetkov intimnih trenutkov. Lani je tožila nekdanjega fanta, ki ju je snemal med seksom in grozil, da bo video objavil. Primer je sprožil spletno peticijo za uvedbo strožjih kazni za snemanje intimnosti in posledično izsiljevanje s posnetki. Za Gu Hara in njeno tri leta mlajšo kolegico Sulli, ki se s pritiskom javnosti in posegi v zasebnost nista več mogli spopadati, je sicer prepozno, za druga dekleta ne.

Južnokorejska policija spletno ustrahovanje, žalitve in pritiske na spletu obravnava vse resneje. Število prijav tovrstnega nasilja je lani preseglo 150.000, večina napadalcev je ostala nekaznovana. »Pri fizičnih napadih je dokaj preprosto, saj lahko njihove posledice ocenijo zdravniki. Pri spletnem nasilju je težje,« je za Reuters pojasnil Jeon Min Su, preiskovalec tovrstnih primerov pri seulski policiji. »Obrekovanju in tovrstnim napadom prek spleta se je skoraj nemogoče izogniti. Začne se kot rahel dotik, a se lahko hitro stopnjuje v močan udarec,« je pomanjkanje zaščite zvezdnikov ob spletnem ustrahovanju opisal nekdanji komik in zdaj svetovalec Kwon Young Chan. »Ko se odpravijo na samostojno pot, se glasbeniki z depresijo in takimi napadi borijo sami,« je še povedal.

Posilstva in širjenje posnetkov seksa

V Južni Koreji namreč močno primanjkuje strokovne pomoči za vse tiste, katerih duševno zdravje ne prenese neznosnega pritiska javnosti in slave. Pa tudi za tiste, ki slave ne poznajo. Med Južnimi Korejci, starimi od deset do 39 let, je samomor najpogostejši vzrok smrti. In nikakor ne gre samo za dekleta. Decembra 2017 si je življenje vzel Kim Jong Hjun, frontmen priljubljene petčlanske fantovske zasedbe. »Depresija me je počasi grizla. Košček za koščkom. Končno sem se ji predal,« je zapisal v zadnjem sporočilu. »Pot svetovne slave mi ni bila usojena. Pravi čudež je, da sem zdržal tako dolgo,« je dodal 27-letni zvezdnik in si tako »prislužil« prostor v neslavnem klubu velikih imen glasbe, ki so pod lastno roko umrla pri teh letih.

Srhljivejšo stran južnokorejskega zvezdništva so v zadnjem letu odstrli škandali, povezanimi z glasbeniki k-popa. Tridesetletni zvezdnik Jung Jun Young bo zaradi posilstva in širjenja posnetka intimnosti za rešetkami preživel šest let, na leto manj zapora pa je bil prav tako zaradi posilstva obsojen Choi Jong Hoon, nekdanji član zasedbe FT Island. Po navedbah policije sta bila oba člana spletne skupine, v kateri so fantje objavljali skrivoma posnete akte seksa ter se smejali na račun drogiranja žensk in posilstev. »Njuni pogovori so pokazali, da so ženske zanju izključno objekt za zadovoljitev spolnih potreb. Takšna kazen je bila neizogibna,« je bil ob izreku obsodbe oster sodnik Kang Seong Su. Dvojica je posilstva zanikala, saj da v spolne odnose nista nikogar silila.