Ne bi bili radi osladni, še manj pristranski, tudi pretiravati ne želimo. A ko smo se tokrat na predstavitvi novega avtomobila usedli vanj, so bili občutki drugačni kot sicer ob podobnih priložnostih; in očitno takšni zasidrani globoko v naši podzavesti. V katero so se pač zasidrali skozi leta, v katerih smo, razen prve, v vlogi voznika izkusili prav vse preostale generacije tega avtomobila, torej šest njih. Ne, to nikakor ni mogla biti zgolj še ena predstavitev še enega štirikolesnika. In pri večini bodo besede dobile smisel že, če zapišemo le še: seznanili smo se z novo, osmo generacijo volkswagna golfa.

Če se komu vseeno zdi, da pretiravamo, pa ga bo nemara prepričalo sicer že večkrat zapisano: da gre za najbolje prodajan volkswagen vseh časov in za toyoto corollo ter fordovo serijo F tretji najbolj prodajan štirikolesnik v zgodovini nasploh. Ali pa denimo, da se po njem imenuje celoten razred kombilimuzin. In še bi lahko naštevali. Vso omenjeno težo svetovne, evropske, nemške, ne nazadnje jugoslovanske (golf druge generacije, ki smo ga nekajkrat vozili, je bil narejen v Sarajevu) in tudi lastne, osebne zgodovine smo tako torej že skorajda morali čutiti. V glavi, prsih, želodcu in še kje, ko smo se spoznali s sedmo reinkarnacijo te nesporne legende. Zato je sledilo nekakšno čudno olajšanje, ko smo kaj hitro ugotovili (saj ne, da bi v resnici pričakovali kar koli drugega), da bo golf tudi v osmo postavljal nove standarde in merila ter da gre znova za kratko malo odličen avtomobil.

Dobro, oblikovno ni kakšna »nora« novost, kar pa je razumljivo, pričakovano, saj je to, da se nasloni na ustaljene smernice, ena izmed njegovih prepoznavnih lastnosti – kot pri denimo porscheju 911. Zato tudi ni čudno, da je v dolžino pridobil le dva centimetra (zdaj 4,28 metra) in da sta tako medosna razdalja (2,64 metra) kot prostornina prtljažnika (380 litrov) ostali enaki kot pri predhodniku. Tudi pelje se novi golf po pričakovanjih, kar pri njem pomeni le eno – da se pelje odlično! Voznik si nemudoma nastavi perfekten položaj za volanom, ki lepo »sede« v roke, njegov mehanizem pa je natančen in odziven. Bolje od tega za vsakdanjega uporabnika pač ne gre! Nemara sta k dobremu občutku pripomogla tudi motorja, s katerima smo golfa vozili v okolici Porta, to pa sta bila dvolitrski dizel s 110 kW (150 KM) in enako močan 1,5-litrski bencinar, s katerima naravnost blesti; na oceno, kakšen je s šibkejšimi, pa bo treba še malce počakati. Pri čemer pridemo do prve prave revolucije pri tem avtomobilu, k vnovičnemu postavljanju standardov.

Novi golf bo pri nas namreč mogoče dobiti tako s klasičnimi motorji, s po moči tremi turbobencinskimi (litrski trivaljnik z 81 kW/110 KM in 1,5-litrski štirivaljnik s 96 kW/130 KM ali 110 kW/150 KM) ter dvema 2-litrskima turbodizelskima (s 85 kW/115 KM ali 110 kW/150 KM), bo pa ob tem pri bencinskih prvič na voljo tudi v blagohibridnih različicah, obenem pa bosta kasneje na voljo tudi dve priklopnohibridni verziji. No, zagotovo največjo revolucijo pa predstavlja notranjost oziroma voznikovo delovno okolje z vsemi pritiklinami. Gumbe in stikala so namreč domala v celoti odstranili, saj so ostali le še tisti na volanu, vse drugo pa se upravlja »na dotik«, z drsniki in, da, tudi ustno. Prečiščevanje je bilo zares temeljito, zato tudi privajanje na vse skupaj vsekakor zahteva kar nekaj časa in kljub navdušenju nad novim golfom ni odveč poudariti, da smo kakšen gumb ali stikalo za hitrejše in priročnejše upravljanje vseeno pogrešali. In po našem mnenju tudi ne bi vplival na estetsko podobo armaturne plošče. Bi pa na dokončno oceno tega, ali je vse skupaj zdaj bolj praktično in boljše kot prej (lepše je vsekakor!), vseeno počakali na daljši test, saj nekajurno druženje pač ne zadostuje.

Kot tudi ne zadostuje prostor na tej strani, če bi želeli omeniti vse možnosti opreme. Zato dodajmo le še, da osmi golf kot prvi avto v kompaktnem razredu omogoča, da vozilo pri hitrosti do 210 km/h po avtocestah vozi asistirano, brez obračanja volana, dodajanja plina in zaviranja, kot prvi Volkswagen pa se poleg tega tudi serijsko povezuje z okolico prek tako imenovane funkcije Car2X. Tudi vi že čutite vznemirjenje ob pričakovanju prihoda novega golfa v prsih, želodcu, glavi…? Če da, naj dodamo le še to, da bo njegova vstopna cena z litrskim trivaljnikom pod 20.000 evri, a bo s tem motorjem na voljo kanček kasneje in ne takoj, ko bo v začetku marca zapeljal na naše ceste.

P. S. Zdaj ni več generacije golfa, ki je ne bi vozili. Kot bi nam nekdo bral misli, so nam ob predstavitvi osme za nekaj minut namenili tudi prvo, primerek letnika 1980. Ob čemer človek še najbolj spozna, kako strahovito so avtomobili napredovali v »le« štirih desetletjih…