Abraham. Praznovanje 50. rojstnega dne je prelomnica, ki pa jo slavljenci danes dojemajo drugače, kot so jo pred desetletji, saj se je življenjska doba občutno podaljšala. Tudi sami se abrahamu bližamo s hitrimi koraki, a nas tega ni strah. Kvečjemu nasprotno, saj ugotavljamo, da nas leta ne načenjajo do te mere, da bi se starosti bali. Kljub temu pa se spreminjamo. A ne spreminjamo se zgolj sami, spreminjajo se tudi avtomobili, večinoma na bolje. Štirikolesnik in zastavonoša angleške znamke, ki na sceni vztraja že (skorajda) 50 dolgih let, je tudi land rover range rover, katerega poslanstvo je bilo, je in še bo prepričati petične zemljane o nakupu. To pa mu zadnja leta še vedno odlično uspeva.

Uradno bodo fanfare zadonele prihodnje leto, saj je range rover kilometre začenjal nabirati z letom 1970, toda njegova zgodba se je začela že štiri leta prej, ko sta inženirja Spen King in Gordon Bashford skupaj staknila glavi ter začela nov projekt. Prvi prototip je bil kmalu nared, a sta do končne oblike minili še dve leti. Vse skupaj so izdelali 26 prototipov in jih poimenovali velar. Ime je izpeljanka iz italijanskega velare ali prevedeno tančica. Na vse prototipe so namestili celo ploščice s tem imenom, s katerim so desetletja pozneje označil svoj čisto novi model.

Kritike že na začetku pozitivne

Serijski range roverji so bili zaradi svoje pojave nekaj posebnega, a niso bili ravno sopomenka za luksuz, kot so na primer danes. Sedeži so bili vinilni, armaturna plošča ceneno plastična. Klimatska naprava, servo pomoč volanu, oblazinjena tla in usnjeni sedeži so bili na voljo pozneje. Kritike so bile pozitivne, saj kombinacija zmogljivosti in elegantnega dizajna v tistih časih ni bila pravilo, šlo je tudi za prvi avto s stalnim štirikolesnim pogonom, ki je imel tudi zavorni dodatek ABS in z letom 1992 samodejno zračno vzmetenje. Za nameček so ga počastili v muzeju Louvre v Parizu, kjer je bil na ogled kot »vzoren izdelek industrijskega oblikovanja«. Da bi dokazali njegove (terenske) sposobnosti, so se odpravili na avanturo od Severne do Južne Amerike. Z avtom so prevozili tudi sloviti vztrajnostni reli Pariz–Dakar (dolg dobrih 10.000 kilometrov) in v letih 1979 in 1981 slavili zmago. Onkraj Luže se je prodaja uradno začela šele 16. marca 1987, prej so bili range roverji naprodaj s pomočjo sivega trga, se pravi uvoženi iz drugih držav. Sprva je za prenos moči na vsa štiri kolesa skrbel Buickov osemvaljnik z močjo 97 kilovatov (132 KM). Velja omeniti še leto 1981, ko je bil športni terenec na voljo tudi s štirimi vrati, poimenovali so ga range rover classic. Zaradi visoke porabe goriva in posledično škodljivih izpustov so se lotili projekta Beaver oziroma prevedeno razvoja dizelskega motorja (84 kW/112 KM). Ta je med razvojem postavil 12 svetovnih rekordov. Postal je najhitrejši dizelsko gnani SUV, ki je dosegel 160 kilometrov na uro, in dizelski SUV, ki je v 24 urah prevozil največ kilometrov. Prva generacija range roverja je na cestah zdržala dolgih 26 let.

Posebnost druge je bila zajetna dolžina 4,71 metra, kar je bilo šest centimetrov več, kot je merila podaljšana različica prve generacije. Bila je zasnovana bolj luksuzno, tudi število premijskih dodatkov je zraslo. Med njimi so bili tudi Connollyjevi usnjeni sedeži. Šlo je za prvi model, ki je opcijsko ponujal satelitsko navigacijo. Tretja generacija je minila v znamenju pokroviteljstva BMW, ki je postal lastnik skupine Rover. Številne dele in elektroniko si je delil z luksuzno serijo 7, za prenos moči je skrbel samodejni menjalnik. Navdih za obliko in luksuzne dodatke so dobili pri italijanski znamki jaht Riva. Aktualna generacija se hvali kot prva iz aluminija, pred šestimi leti pa so predstavili hibrida. Da bi dokazali njegove zmogljivosti, so se podali na 16.000 kilometrov dolgo pot od tovarne Sulihull do Mumbaja, tudi po terenskih cestah Himalaje.

36.741 kilometrov brez težav

Z znamko Range Rover je bilo povezanih nekaj polemik o njihovem negativnem vplivu na okolje in domnevni nezanesljivosti. Omenjala se je tudi nekakovostna izdelava. Kljub temu so v reviji Motor Trend leta 2014 zapisali, da je range rover testnih prevoženih 36.741 kilometrov prestal brez večjih težav in z dvema manjšima napakama. Avto od prvega dne dalje proizvajajo v tovarni v Solihullu na Otoku, ob počastitvi 50. obletnice pa je na ogled interaktivna razstava, poimenovana Zgodba range roverja. »Na ogled so vse generacije range roverja od konceptnega velarja dalje. Ko sem v letu 1976 svojo kariero začenjal kot tehnični asistent projekta Velar, ta avto nikoli ni bil mišljen kot luksuzni, kar je danes. Za nami je dolga pot, range rover pa je postal sopomenka za udobje in terenske zmogljivosti,« je dejal Roger Crathorne, ki je tesno povezan z razvojem range roverja, mnogi ga zato kličejo kar »gospod land rover«.