Tako je govoril upokojeni strojevodja in dodal: »Težko je obujati te spomine, vendar je prav, da ljudje izvedo, kako je nam v mašini, kako malo lahko naredimo, ko na prehod ceste z železnico zapelje tovornjak, ko nekdo skoči pred kolesa.«

Nesreče na nivojskih prehodih ali ob prečkanjih tirov zunaj prehodov so izjemno tragične in odmevne, predvsem zaradi grozljivih posledic, piše v novi številki Nedeljskega dnevnika novinar Tomaž Bukovec. V zgodovini Slovenskih železnic pa so redki tako črni meseci, kot je bil letošnji november. Dva mrtva in en trk v avtomobil, minuli ponedeljek, 25. novembra, pa je pri železniškem postajališču Ljubljana Tivoli vlak povozil oziroma oplazil še enega moškega, ki je stal preblizu proge. Občani so ga potem našli v bližini, po prvih podatkih njegovo življenje ni ogroženo.

Devetnajstega novembra je tovorni vlak med prehodom proge med Vilharjevo in Masarykovo cesto zbil 19-letnika, 13. novembra zvečer je na prehodu čez železnico na Gornjem Brezovem vlak trčil v osebno vozilo, ki naj bi, kot so zapisali sevniški gasilci, »zapeljal z zavarovanega prehoda ceste čez železniško progo in obstal na tirih«.

Najbolj tragična nesreča pa se je 10. novembra pripetila v Ljubljani ob Goriški cesti na progi Ljubljana–Jesenice. Petnajstletni fant na kolesu se je v bližini Športnega parka Ljubljana – ŽAK peljal po ulici in potem zapeljal levo na prehod za pešce in kolesarje, zavarovan s svetlobnimi in zvočnimi znaki. Po neuradnih podatkih so policisti na kraju nesreče našli mobitel in slušalke, tako da je mogoče, da zaradi poslušanja glasbe ni slišal zvoncev in opozoril vlaka, ki je prihajal iz iste smeri kot on, očitno pa ni opazil niti svetlobnih signalov. Je umrl zaradi slušalk, ker je glasba preglasila vlak? Prehod je zavarovan, ga pa bodo, kot so nam sporočili iz Slovenskih železnic, zaradi črne statistike (5 mrtvih v zadnjih 5 letih) še letos dodatno zavarovali s polzapornicami in bodo postavili usmerjevalno ograjo, ki bo preprečevala, da bi pešci prečkali železniško progo mimo za to namenjenega prostora. Projekt naj bi bil končan do 22. decembra letos, načrtujejo tudi gradnjo podhoda. Za 15-letnika žal prepozno…

Letošnje nesreče na prehodih čez progo so se začele že 4. januarja, ko je voznik visoke starosti na zavarovanem železniškem prehodu na Zaloški cesti v Ljubljani z osebnim vozilom prebil zapornice in trčil v vlak. Voznik ni utrpel poškodb. 22. januarja je pri Brezovici dopoldne vlak do smrti povozil žensko, ki je prečkala tire. Februarja letos je brez posledic trčenje z vlakom preživel 37-letnik, ki je zapeljal pred vlak (prehod, zavarovan s CPS – cestnoprometno signalizacijo, andrejev križ). Marec in april sta bila mirna, 25. maja pa je med železniškima postajama Ljubljana Rakovnik in Škofljica v križišču pri avtocestnem priključku Ljubljana jug tovornjak zaradi zastoja obstal na železniški progi, ko so se polzapornice že spuščale. V nesreči so bili lažje poškodovani voznik tovornjaka, strojevodja in trije potniki, vse naokoli pa je ležal raztresen tovor, rumene banane. Druga nesreča na tem prehodu se je pripetila 25. julija, vlak pa je trčil v tovornjak, ki je zaradi zastojev ustavil in ostal s priklopnikom na progi. Razlika je bila v tem, da je tokrat tovornjak vozil iz južne smeri in ne iz severne, namesto banan je tokrat ob progi ležalo meso, v nesreči pa sta bila lažje poškodovana strojevodja in en potnik.

Nadaljevanje v tiskani izdaji ali mobilni aplikaciji Nedeljskega dnevnika

Virus skoči z vnuka na dedka

Še več zanimivih člankov – denimo o tem, zakaj je tako pomembno cepljenje proti gripi, kako pomembna je na sodišču vloga zagovornika otrok, kaj o svoji umetniški karieri meni igralec, pevec in dramatik Iztok Mlakar, zakaj je bilo za legendarnega glasbenika Slavka Avsenika živeti v slavi zelo naporno, kakšne so izkušnje danskega inštituta za raziskovanje sreče, kje so spletli največji adventni venec v Sloveniji… – pa v tokratni tiskani izdaji Nedeljskega dnevnika pri vašem prodajalcu časopisov.