Večina ljudi zaradi mraza kolo zamenja za javni prevoz ali osebni avtomobil, kar privede do povečanja prometa in prepogostih prometnih zamaškov. Pot v službo, šolo ali po opravkih zato traja bistveno dlje, piše na spletni strani ljubljanske kolesarske mreže. Po njihovih podatkih se v zasneženih zimskih dneh na cesti obdrži približno 20 odstotkov tistih kolesarjev, ki so se s kolesom prevažali v nezimskih mesecih.

Na AVP svetujejo uporabo nekoliko manj napolnjenih pnevmatik, saj se te bolje oprimejo vozišča. Svetujejo tudi mehkejše pnevmatike, ki so bolj prožne. »Za redne kolesarje obstajajo tudi posebne zimske kolesarske zračnice, ki so širše in imajo globlji profil,« je za STA povedala vodja sektorja za preventivo in vzgojo v cestnem prometu na AVP Mateja Markl.

Proti pršenju se je najlažje zaščititi z uporabo blatnikov. Priporočljivo je tudi znižati sedišče, da je težišče nižje in kolesar bolj okreten.

Posebno pozornost morajo kolesarji nameniti vidnosti. Toliko bolj pride v poštev uporaba luči in odsevnikov, so zapisali na Ljubljanski kolesarski mreži, saj se večina domov vrača šele, ko pade mrak. Na to so opozorili tudi na AVP, kjer svetujejo uporabo dobro vidnih in fluorescentnih oblačil. Še posebno pomembne so močne, dobre luči, in sicer na sprednjem delu kolesa bele, ki dobro osvetlijo vozišče in opozarjajo nasproti vozeča vozila, zadaj pa rdeče. Predvsem pozimi namreč vozniki zaradi mokrih ali zasneženih cest veliko težje ustavijo.

Odsvetujejo kolesarjenje z dežnikom

Zimska kolesarska oblačila so pomembna tudi za ohranjanje toplote. »Zaradi večjega učinka vetra nas bo na kolesu prej zazeblo, kot če gremo peš,« so zapisali na kolesarski mreži. Priporočajo oblačenje v plasteh, tudi dodatno plast pod hlačami. V primeru dežja je priporočljivo uporabljati kolesarsko pelerino, odsvetujejo kolesarjenje z dežnikom v roki. Kljub zimi naj kolesarji ne bi zamenjali čelade s kapo. Na AVP svetujejo, da kolesarji uporabljajo podkape, ki jih sicer uporabljajo tudi motoristi in smučarji.

Zimskim razmeram je treba prilagoditi tudi način vožnje. »Hitrosti morajo biti nižje, saj se zavorna pot podaljša tudi na kolesu. Poleg tega so površine pogosto spolzke, bodisi zaradi listja bodisi zaradi ledu,« so sporočili z AVP. Tako strokovnjaki svetujejo, naj kolesarji zavirajo pazljivo in pravočasno. Sunkovito zaviranje in zavijanje namreč hitreje povzroči zdrs. Kolesarjem priporočajo, naj luže obvozijo, saj je v njej lahko ovira, ki bi poškodovala pnevmatiko.

Kolo je treba po kolesarjenju očistiti, najbolje ga je po vožnji kar obrisati s krpo. S tem se kolo zavaruje pred soljo in pred zmrzovanjem vode, ki se je nabrala na zavorah in menjalnikih ter bi utegnila ob mrzlih jutrih zamrzniti.

Obstaja celo svetovno oznanjen dan zimskega kolesarjenja, to je 10. februar.