Večkrat se zgodi, da novemu avtomobilu, ki je pravzaprav zgolj nova generacija nekega prej obstoječega, pri njegovi znamki nadenejo tudi novo ime. Pa čeprav gre domala v vseh pogledih za legitimnega naslednika vozila, ki smo ga pred tem lahko tudi zelo dolgo poznali pod drugim imenom. Precej redkeje pa na ceste zapelje avtomobil z enakim imenom, kot ga je imel še pred nekaj meseci štirikolesnik, ki je bil videti povsem drugače oziroma je tudi karoserijsko spadal v drug razred. A ravno za takšno potezo so se odločili pri Kii, ko so pred časom na trg poslali nov avto, ki sliši na ime proceed.

Dobro, če bi bili zares pikolovski, bi seveda lahko mirno zapisali, da avtomobila s takšnim imenom pri Kii sploh še ni bilo. A bi bilo to podobno kot trditi, da Kia do lani ni imela avtomobila z imenom ceed. Dve generaciji smo namreč poznali cee'da in pro cee'da, zdaj pa so pri poimenovanju obeh umaknili opuščaj, pri slednjem pa obenem še združili obe besedi. Zdaj torej govorimo o proceedu, a bolj kot minimalne spremembe pri zapisu njegovega imena so seveda pomembne ogromne razlike pri zasnovi avtomobila. Če je bil pro cee'd atraktivnejša trivratna verzija petvratne kombilimuzine, je namreč proceed zdaj še bistveno atraktivnejši petvratni tako imenovani shooting brake, torej avto z zadkom, ki je nekakšna mešanica kupeja, kombilimuzine in karavana. Morda se sliši zapleteno, a tudi zato prevoda za shooting brake (še) nimamo, kar je najpomembnejše, pa je tako ali tako le, da je vse skupaj videti atraktivno in je hkrati sila uporabno.

Ko beseda teče o zadku in uporabnosti, to seveda pomeni bogato odmerjen prtljažni prostor, ki pri proceedu že v osnovi pogoltne kar 594 litrov, obenem pa tudi primerno prostorno in udobno zadnjo klop, nad katero se bodo pritoževali le nadpovprečno visoki odrasli – ti bodo z glavo pač hitro zadeli ob strop, medtem ko prostora za noge niti za njih v tem 4,6 metra dolgem avtomobilu z 265-centimetrsko medosno razdaljo ne bo zmanjkalo. Proceed je tako resnično redek primer izjemno atraktivnega in zelo uporabnega avtomobila, za nameček oziroma kot najpomembnejšo stvar pa lahko izpostavimo, da se bo v njem zelo dobro počutil tudi voznik. Ne glede na obliko je avto namreč presenetljivo pregleden, voznikov delovni prostor pa je enak kot pri drugih ceedih in smo ga na tem mestu v vseh pogledih pohvalili že večkrat. Zato lahko le ponovimo, da je kakovosten, ob pravem razmerju številnih gumbov in stikal ter za dotik občutljivega osrednjega zaslona enostaven za uporabo in kar najvarnejši tudi med vožnjo, le na pogled bi komu zaradi vsega omenjenega utegnil delovati malenkost zastarelo. A sami takoj raje sprejmemo to kot izgubljanje med različnimi nastavitvami, ki so vse skoncentrirane samo na glavnem zaslonu.

Proceed v testni različici z 1,4-litrskim turbobencinskim motorjem s 103 kilovati (140 KM) se je med vožnjo izkazal za udoben avtomobil, z dobro lego na cesti, ki je zelo suveren in stabilen v ovinkih, več kot dovolj odziven (pospešek do stotice v 9,1 sekunde) in živahen tudi pri avtocestnih hitrostih, miren, tih in uglajen. Pa tudi varčen, saj je tovarniško obljubljeno porabo (5,9 litra) brez pretirane pozornosti na varčno vožnjo na našem testu presegel le za liter (6,9 litra). Edino, kar bi sami takemu avtomobilu namenili brez pretiranega premisleka, je samodejni menjalnik, pa čeprav smo se navadili tudi na 6-stopenjskega ročnega.

Prav samodejni menjalnik je bil ob dobri opremi GT-line vse, kar smo resnično pogrešali. No, pa glede na to, da je to kljub vsemu naštetemu še vseeno »le« ceed, malce nižjo ceno. Pa čeprav nam je jasno, da za tisto po ceniku (29.390 evrov) tega avtomobila ne kupi nihče, saj pri Kii ponujajo toliko popustov, da se hitro spusti v precej bolj realne in dostopne okvire.