Ste že slišali za Špelo Alič? Za zgoraj podpisanega je bila popolna neznanka, dokler nisem naključno prebral, da gre za lepotičko, ki bo 14. decembra v Londonu zastopala Slovenijo na 69. lepotnem izboru za miss sveta. Slovenski organizatorji so nekoč prestižno in dobro gledano prireditev, tudi s televizijskim prenosom, »uspešno« pripeljali do točke, ko je postala marginalna, letos pa so misico okronali v kulturnem domu Črnomelj. Komentar ni potreben. Prireditev, katerih cilj je izbrati najboljšega v Sloveniji, ne manjka, nekaj izborov pa je tudi na temo avtomobilov. Največjo težo in ugled ima Slovenski avto leta, pri katerem svoj piskrček pristavite tudi bralci Dnevnika in Nedeljskega dnev nika. Z lento aktualnega zmagovalca pa se hvali focus. Ford focus.

Z avtom, ki že dobrih 20 let nagovarja kupce v nižjem srednjem razredu, smo se spoznavali že večkrat, a čeprav sodi med tiste, katerih nakup priporočamo, je njegova usoda na slovenskih tleh bolj klavrna in na najnovejši lestvici najbolje prodajanih modelov zaseda skromno 67. mesto, v svojem razredu pa zaostaja za Volkswagnovim golfom, Renaultovim meganom, Oplovo astro, Seatovim leonom, Kiinim ceedom, Toyotino corollo, Fiatovim tipom, Citroënovim C4 in Škodino scalo. Poskušali smo ugotoviti, zakaj je tako nizko.

Focus, ki smo ga vozili, je bil nekaj posebnega. Dvakratni posebnež, če smo natančnejši. Posebnost številka ena je namreč priponka active, ki prevedeno pomeni, da ima nekoliko večji odmik od tal (za tri centimetre), pa tudi sicer je malce bolj terensko našminkan. Kljub temu vam odsvetujemo, da sprejmete njegovo vabilo in se zapeljete zunaj urejenega cestišča, saj tega ne omogoča kaj dosti bolje od navadnega brata. Dejstvo je pač, da ne premore odlik športnega terenca. Posebnost številka dve je motor, krojen tudi v skladu z zahtevami zelenih, ki so glasni, da so na področju prijaznosti do okolja potrebni revolucionarni ukrepi. Odgovor na malce polnejši hranilnik je tudi Fordov turbinsko polnjeni ecoboost motor, ki je po izobrazbi trivaljnik. Ne ustrašite se preveč, prav nič zoprno ne brenči in vibrira, saj so se razvojniki potrudili, da deluje v slogu oddaje Prisluhnimo tišini. Je njihov najmočnejši trivaljnik, 150 konjev moči (110 kW) pa je seveda pisanih na kožo tistim lastnikom, ki si upajo peljati malce bolj dinamično, a seveda še vedno v skladu s hitrostnimi omejitvami (maksimalna hitrost je 208 km/h, pospešek do stotice 8,9 sekunde). Dinamična vožnja nam je blizu, pa čeprav se zavedamo, da ima za posledico višjo porabo goriva. Mogoče se bo zdelo zapisano bogokletno, a nam se je povprečje pod devetimi litri zdelo ugodno, saj iz izkušenj dobro vemo, da bi pred desetletjem podobno motorizirani štirikolesnik popil vsaj tri litre več. Seveda pa je mogoče porabo z manj odločnim pritiskom stopalke za plin občutno zmanjšati vse do 6,7 litra, kot obljublja tovarna.

A brez zamere vendarle ne gre. Prav ta zamera pa je po našem mnenju tudi glavni razlog, da na prodajnih lestvicah ni tam, kamor sodi. Cena. Za našega testneža je treba odšteti 26.980 evrov (ponujajo 2700 evrov popusta), kar je bogati opremi (parkirni senzorji, navigacija, tempomat) navkljub za povprečnega slovenskega kupca preveč. Podobno neprivlačna pa je tudi z 18.490 evri cena najosnovnejšega modela. Žal…