»Neizmerno mi je hudo, da se je zgodila tragična nesreča, a menim, da to ni posledica mojega, niti posledica ravnanja mojega zaposlenega v družbi Energetika projekt Vransko, ki je bil zadolžen za pregled ceste,« je svoj pisni zagovor začel Marko Krajnc, ki je bil pred petimi leti še direktor omenjene družbe, ki je imela v občini Vransko koncesijo za vzdrževanje cest. Kot je dejal, v Čepljah, na cesti, ki je vodila proti Centru varne vožnje AMZS, takrat še ni bilo mostu, ampak je bil postavljen zgolj začasen prehod čez potok Bolska. Ker je vodostaj Bolske po močnem deževju usodne noči 13. septembra 2014 močno narasel, voda pa je s seboj prinašala tudi naplavine, je deset metrov ceste z zemljino vred dobesedno odtrgalo. Ko je okoli 6. ure zjutraj s službenim vozilom AMZS do tja pripeljal Miha Baloh, ni slutil, da je voda spodjedla nabrežino. Ko je zapeljal nanjo, je njegovo vozilo, v katerem je imel še sopotnico Laro Safran, odnesel tok. Truplo Safranove so našli po več urah iskanja, truplo Baloha pa šele dan kasneje, obe sta bili zagozdeni med drevje.

Pregledal vse kritične vodotoke

Kot je povedal Krajnc, je že nekaj dni pred usodno nesrečo močno deževalo, v usodni noči pa so opravili še dodatno število ogledov po vsej občini na vseh najbolj kritičnih točkah. Takšno ravnanje je bilo nekaj običajnega, za to niso imeli izdelanih posebnih pisnih navodil. Štefan Kuserbanj je bil v Čepljah malo pred 4. uro zjutraj. Takrat je bila Bolska visoka, a s pretokom ni bilo težav in tudi ne vejevja, zato je ocenil, da ni potrebe, da bi cesto zaprli. »Kuserbajn je bil dober in usposobljen delavec, na njegovo presojo sem se vedno popolnoma zanesel,« je dejal Krajnc. Na vprašanje sodnice Gordane Malovič, ali je bilo tam več poti, po katerih je bilo mogoče priti do centra AMZS, je Krajnc odgovoril, da sam ve vsaj za tri, ki so jih domačini tudi redno uporabljali. Dve sta bili takrat prevozni.

Da dogodek iskreno obžaluje, a da žal časa ni mogoče zavrteti nazaj, je v svojem prav tako pisnem zagovoru poudaril tudi obtoženi Kuserbanj. Dejal je, da se je 13. septembra že ob 1.30 zjutraj odpravil na teren in po vrstnem redu opravil ogled vseh kritičnih vodotokov v občini. »Nazadnje, malo pred 4. uro zjutraj, sem bil še pri Bolski v Čepljah. Z baterijo sem preveril stanje in ugotovil, da pod mostom ni nobenih naplavin, voda pa je bila še vsaj pol metra pod njim, zato ceste ni bilo treba zapreti. Okoli 5. ure sem odšel domov, ker sem bil ves premočen. Zato, da bi se preoblekel in šel nato nazaj. Okoli 6. ure pa me je že klical župan Vranskega in nekaj pred 7. zjutraj smo cesto zaprli. A takrat ni bilo nobenih sledi, niti blata, kar bi kazalo na to, da je tam čez pred tem peljalo kakšno vozilo,« je dejal Kuserbanj, ki pa na dodatna vprašanja ni želel odgovarjati.

Da tragični dogodek obžalujejo, a da so storili vse, kar je bilo v njihovi moči, je dejal tudi Janko Drča, ki zastopa pravno osebo Energetika projekt. »Težko je komur koli pripisati opustitev nadzora. Dejstvo je, da je tudi Arso na tem območju takrat razglasil oranžni alarm, šele okoli 5. ure zjutraj ga je spremenil v rdečega,« je dejal Drča. Sojenje se bo nadaljevalo januarja prihodnje leto.