Ameriško podjetje Fitbit, ki izdeluje nosljive športne naprave, kot so pametne zapestnice in pametne ure, velja za enega največjih proizvajalcev nosljivih naprav. Njihov uspeh je pritegnil pozornost Googlovega materinskega podjetja Alphabet, ki je 1. novembra najavilo namero za nakup Fitbita. Za kupnino namerava odšteti okoli 2,1 milijarde dolarjev, postopek prevzema pa bo predvidoma sklenjen prihodnje leto.

Nakup je sprožil preplah med mnogimi uporabniki. Fitbitove naprave namreč vsak dan beležijo ogromne količine osebnih podatkov svojih okoli 28 milijonov uporabnikov. Med temi najdemo podatke o vsakodnevnem gibanju, spalnih vzorcih, srčnem utripu, sodelovanju uporabnikov v programih za aktivno življenje, ki ga ponekod od svojih zaposlenih zahtevajo delodajalci, uporabnikovo lokacijo, sezname prijateljev in prejetih sporočil ter še mnogo drugega.

Google je obljubil, da zdravstvenih podatkov ne namerava uporabljati za oblikovanje profilov uporabnikov, ki mu omogočajo izredno natančno usmerjeno oglaševanje, a obljube niso prepričale vseh. Tuji mediji poročajo o številnih uporabnikih, ki so sklenili izkoristiti splošno evropsko uredbo o varstvu osebnih podatkov (GDPR), od Fitbita zahtevali izbris podatkov in odvrgli ure. Spet pa so se pojavile tudi skrbi zaradi vse večje koncentracije ogromnih količin osebnih podatkov pri največjih nadnacionalkah, kot je Google.