Pravijo, da prijatelja spoznaš v težavah. Da ti nekdo ponudi roko takrat, ko jo najbolj potrebuješ in ko nisi na vrhuncu moči. Na drugi strani se taka prijateljstva lahko razvijejo v nekaj več, sploh če je na kocki kaj pomembnega. Vojaki so radi rekli, da so njihovi soborci tudi njihovi bratje, Williams Shakespeare je že pred stoletji opisoval njihove povezave v najtežjih trenutkih. Kdor skupaj deli hudo, se bo skupaj veselil tudi dobrega. V svetu avtomobilov je podobno. Na eni strani ostri tekmeci, na drugi skoraj zavezniki, kajti če gre slabo enemu, se nič dobrega ne piše niti drugemu. Konec koncev vsi sedijo v istem čolnu. Čeprav je boj za vsakega kupca oster, se lahko potihoma veselijo tudi uspeha tekmeca, ker to pomeni, da je kupcem avtomobil te velikosti in tega segmenta všeč.

Zato smo ob bok postavili avtomobila, ki sta zagrizena tekmeca, a sta si tudi tako zelo podobna na več področjih, da bi ju zlahka označili za »brata v orožju«. Renaultov megane, ljudski avtomobil, ki zna že nekaj generacij navduševati racionalne kupce, in hyundai i30, ki se je v ta segment z novo generacijo podal še bolj smelo in s še več sodobne tehnologije ter predvsem velikim pridihom športnosti. Oba sta dejansko po svoje »mehka« športnika, to velja v prvi vrsti za megana s petvratno karoserijo in opremo GT line, a tudi povsem civiliziranim 1,3-litrskim bencinskim motorjem s 140 konjiči moči (103 kW). S podobno »oborožitvijo« se je kupcev lotil tudi i30, le da s paketom N line in še malce bolj poudarjeno dinamiko, a tudi s prepričljivimi prav tako 140 konji. Ti se v vsakdanjem prometu izkažejo kot odličen kompromis med voznostjo, poskočnostjo in ustrezno zalogo moči za tisto malo več (maksimalna hitrost megana je 205, i30 210 km/h, pospešek do stotice pa 9,5 in 9,1 sekunde), istočasno pa znata biti motorja tudi bolj varčna, če si voznik tega le zaželi. Meganov štirivaljnik je na testu porabil 6,5, i30 pa 6,7 litrov goriva na 100 kilometrov. Kaj bi lahko še želeli? Ekonomična mlinčka, ki znata tudi spremeniti značaj, in to na najboljši možni način.

Dimenzijsko sta oba natančno tam, kjer ju večina kupcev najraje vidi. Njune zunanje dimenzije so tako zelo podobne, da naredijo izbiro veliko težjo, to pa pomeni 4,3 metra v dolžino, le da ima megane z 267 centimetri dva centimetra daljšo medosno razdaljo. To pomeni malce več prostora na zadnji klopi, a tudi v i30 se potnika zadaj nad prostorom za noge in glavo ne bi smela pritoževati. Prostornost kabine gre pri meganu na račun prtljažnih litrov, saj premore 372-litrski prtljažnik, i30 pa 378-litrskega, a če najdete teh šest litrov v praksi, morate biti res pikolovski. Torej oba tudi na tem področju izpolnjujeta svoje osnovno poslanstvo, za kar so jima potniki lahko zelo hvaležni. Šeststopenjski ročni menjalnik v i30 lepo leže v roko vozniku, saj je hiter in natančen, medtem ko v meganu deluje vse skupaj precej manj športno. A da ne bo pomote, še vedno je tudi v njem vse več kot zadovoljivo.

Res pa je tudi, da je i30 N line vseeno malce bolj športno navdahnjen kot bolj umirjeni megane, to se vidi tako pri zunanjosti kot še bolj v notranjosti, ki jo krasijo športni sedeži, športni volan in še bi lahko naštevali. Megane tukaj stavi na korak manj agresivno dinamiko, kar se lahko v vsakdanji uporabi izkaže kot še bolj dobrodošlo. Podobno velja za njegovo podvozje, saj ni tako dinamično uravnoteženo kot pri i30, a zato prepriča z udobjem in enostavnim upravljanjem. Tega ne pogrešamo niti pri i30, le da je njegov značaj vseeno bolj dosleden v želji, da bi bil bolj športen, kot bi mu pripisali na prvi pogled. Sicer je osnovno upravljanje sistemov v vozilu v i30 vseeno bolj pregledno in enostavno, meganov sistem na osrednjem velikem zaslonu pa zahteva kar nekaj učenja in privajanja. Še več, v meganu se lahko uporabnik na trenutke kar malo izgubi v vseh menijih in podmenijih ter na koncu skoraj obupa. Na tem področju je včasih malo manj lahko veliko več, to dokazuje ravno i30. Celotna slika pa se z enako poanto povsem obrne pri ceni. Ne glede na opremo, v obeh je bolj športno navdahnjena in ji ne manjka tako rekoč nič niti na področju varnosti niti pri udobju, je megane z malo manj kot 20.000 evri za nekaj tisočakov cenejši od i30 (19.990:23.890), a je po splošnem vtisu vseeno v njem več avtomobila. Prepriča z udobjem, prostornostjo, ne nazadnje obliko, tehniko in še čim. Piko na i torej udari nižja cena, ki bo vsakega kupca še dodatno razveselila. Več pa v sklepu.