Zakaj temu citroënu nihče ne reče 2CV, temveč vsi govorijo le o spačku?

Ime je nastalo kot posledica njegove oblikovne drugačnosti. Ko so ga Slovenci videli, so rekli, poglej ga, kakšen spaček, saj ni bil podoben nobenemu drugemu avtomobilu. Zato se je pri nas to ime, ki se mi zdi duhovito in prijazno, tudi prijelo in ohranilo.

Povpraševanje je bilo veliko…

Na svojega prvega spačka sva z ženo čakala dobro leto. Leta 1973 sva ga kupila v Kopru v takratnem Cimosu.

Je bil relativno poceni v primerjavi z današnjimi sodobnimi avtomobili?

Težko je primerjati, sta si pa bila s takratnim fičkom cenovno blizu. Današnji obnovljeni spački so kar precej vredni. Solidno ohranjenega in vzdrževanega se da dobiti za pet do deset tisoč evrov, sem pa pred kratkim v Salzburgu videl različico sahara, ki je bila naprodaj za 152 tisočakov.

To pa niso ljudske cene – za spačka se je govorilo, da je ljudski avto.

Bil je kmečki avto. Tudi ko so ga razvijali, so imeli v mislih test, da mora peljati po zorani njivi, na sedežih pa imeti pladenj z jajci, ki se med vožnjo niso smela razbiti. To je pomenilo, da je imel odlično vzmetenje.

Kako zahtevno je vzdrževanje?

Z ženo pogosto potujeva tudi s spačkom in nikoli nisva imela težav, pa čeprav sva v zadnjih desetih letih prevozila 60.000 kilometrov. Del rednega vzdrževanja je predvsem menjava olja vsako leto. Vse rezervne dele do zadnjega vijaka je mogoče dobiti.

Nam lahko zaupate kakšno anekdoto?

Spaček ima majhno posodo za gorivo, zato je del prtljažnika tudi kantica s petimi litri, ki ti podaljša doseg. Ko smo še imeli maloobmejne prepustnice, sva šla z ženo do Trsta, na meji pa so naju vprašali, zakaj imava to kantico. Ko sva cariniku pojasnila, nama ni verjel, ker pa nama ni dovolil nadaljevati poti, mi ni preostalo nič drugega, kot da bencin pretočim in se odpeljem naprej.

Kako je bilo s spačkovo varnostjo?

Posebnost spačka je šasija, ki nosi karoserijo. Videl sem veliko fotografij v nesrečah poškodovanih spačkov, kjer je kabinski del ostal nepoškodovan, saj je šasija tako spredaj kot zadaj prevzela energijo ob udarcu. Seveda so bili tudi primeri smrtnih žrtev. Praviloma pa je bilo tako, da če si se s spačkom zaletel, je bil vedno bolj poškodovan tisti avto, v katerega si trčil.

Bi vašega ob konkretni ponudbi prodali?

Avto sem ženi kupil za 60. rojstni dan, postal je del družine, zato o prodaji na razmišljam. Z njim se z ženo rada peljeva tudi z odprto streho, ko je lepo vreme. Ni lepšega doživetja, ko se ti nikamor ne mudi in uživaš v naravi. Spaček ti to omogoča. maš