Začetek megaprojekta desetletja: Kjer bo železnica sekala divjino
Do nedavnega temno zelene kraške hribe zajedajo blatne rjave lise. Tam, kjer so desetletja zevale le opustele vrtače in kjer je raslo neprehodno grmičevje, so danes improvizirani kamnolomi, kjer so se dvigala drevesa, nastajajo ceste, in kjer so se prosto spuščala pobočja, jih zdaj sekajo oporni zidovi ter škarpe. Z gradnjo cest, ki bodo prepredle kraško hribovje, se je pravzaprav začel megaprojekt desetletja, saj so to prvi nastavki za drugi železniški tir med Divačo in Koprom.
Na pobočju Tinjanskega hriba se bo načrtovana trasa drugega tira v predzadnjem, sedmem predoru usmerila proti jugu in nato z načrtovanim viaduktom Vinjan prečkala dolino Vinjanskega potoka. Tukaj se bo železnica najbolj približala Italiji in ponudila panoramski pogled na Trst, preden se bo spustila v zadnji, osmi predor. Do obeh predorov bodo vodile ceste, ki jih pravkar gradijo.
Igor Grmek je stal na koncu utrjene blatne poti sredi ozke doline in s prstom kazal nekam proti gozdnatemu pobočju pred njim. »Najprej moramo do dna hriba izsekati ...
Projektno podjetje 2TDK je ob trasi drugega tira med Divačo in Koprom začelo izvajati okoljski monitoring. Kot so sporočili iz podjetja, zaenkrat že...