Ste se že kdaj vprašali, kaj je dejansko sreča? Ruski pisatelj Fjodor Mihajlovič Dostojevski je dejal: »Človek je nesrečen, ker ne ve, da je srečen.« Res je, ljudje se prepogosto sploh ne zavedamo, da smo srečni, in premalo cenimo, da je pred nami nov dan, ki ga moramo užiti z veliko žlico. Znan je pregovor, da deset nasmehov na dan odžene nesrečo stran. Zato dan začnimo z nasmehom. Mnogi srečo povezujejo z materialnim blagostanjem, revnejši pa se tolažijo, da ni vse v denarju. A vsaj ko beseda nanese na avtomobile, je denar tisti, ki prinaša srečo. Temu pa ni bilo vedno tako. Sreča je bila v začetku 90. let minulega stoletja dosegljiva tudi tistim, ki niso imeli veliko pod palcem, zagotavljal pa jo je štirikolesnik s pomenljivim imenom – felicia. Izpeljanka iz latinske besede za srečo.

Da so se pri Škodi odločili za to ime, pa ni kriv zgolj njegov pomen, temveč so želeli počastiti svoj legendarni kabriolet s konca 50. let, ki pa večjega prodajnega uspeha ni dočakal. Sodobnejša felicia je za Škodo pomenila svojevrsten mejnik, saj je bila prva, ki so jo razvili pod okriljem Volkswagna. To je prevedeno pomenilo, da je opremljena s sodobno tehnologijo, svežo obliko (za pomoč so zaprosili studio Bertone), prostorno notranjost ter atraktivno razmerje med ceno in vrednostjo pa so kupci množično prepoznali, zato ne čudi, da so jih med letoma 1994 in 2001 izdelali 1,4 milijona.

Krstil jih je župan Prage

Kot dan D omenjajo 5. september 1994, ko je tekoči trak tovarne Vrchlabi zapustil prvi izmed skupno 50 prototipov, serijska proizvodnja pa je nato stekla 17. oktobra ob natanko 10.20. Devet dni pozneje so proizvodnjo zaznamovali s tremi feliciami, lakiranimi v barvah češke zastave, z vodo iz reke Vltave pa jih je na Karlovem mostu krstil župan mesta Praga. Eno vozilo so podarili družini Ondraček, ki so se ji v času krsta rodili četverčki. Petvratna felicia je bila naslednica favorita, od katerega je bila 4 centimetre daljša (3,85 metra) in imela 21 prtljažnih litrov več (skupno 272). Premogla je tudi nižjo raven hrupa in bila zaradi naprednejšega vzmetenja udobnejša. Kupce je nagovarjala z varnostjo, kar je dokazalo preizkusno trčenje združenja TÜV (del serijske opreme sta bila tudi zavorni dodatek ABS in štiri zračne blazine), proizvodnja in montaža pa sta izpolnili stroge standarde kakovosti, o čemer je pričal certifikat standarda ISO 9002. Felicio ni razganjalo od moči, pogonska 1,3-litrska bencinska agregata sta imela 40 in 50 kilovatov (54 in 68 KM), leto kasneje je bil prvič v škodi na voljo tudi 1,9-litrski dizel s 47 kilovati (64 KM). Maksimalna hitrost osnovne različice je bila 145 km/h, pospešek do stotice zelo dolgih 18 sekund. Petvratni različici je sledila tudi karavanska (z dolžino 4,2 metra, njen prtljažnik je pogoltnil od 447 do 1366 litrov), za ljubitelje gospodarskih vozil pa so razvili tudi vanplus in pickup. Nekaj posebnega je bila tudi luksuzna felicia laurin & klement kot poklon 100. obletnici ustanovitve podjetja. Čeprav je zadnja felicia junija 2001 imela proizvodno številko 1.401.489, pa so se njeni starši nekoliko presenetljivo odločili za njeno smrt, naslednico pa poimenovali fabia; tudi po 20 letih je še vedno naprodaj.

Ključavnica je odgnala tatove

S Škodo je tesno povezana tudi Jana Reinošova, češka ambasadorka na Nizozemskem, katere prvi avto je bila škoda 125, o vožnji s felicio pa je dejala: »Felicia je bila moj tretji avto znamke Škoda, in sicer po modelih 125 in favorit. Za njenim volanskim obročem se mi je zgodilo marsikaj zanimivega, nekateri moški v prometu na primer niso dobro prenesli, ko sem jih prehitela. Se pa spominjam, da so bili policisti do mene uvidevni, ne vem pa, ali zato, ker sem vozila felicio, ali pa zato, ker sem ženska.« Danes vozi limuzinskega superba. Ker so ji favorita ukradli, je felicio dodatno zavarovala z volansko ključavnico in odgnala tatove.

Volkswagen, ki je postal lastnik Škode z letom 1991, je veliko pripomogel, da se je v zahodni Evropi izboljšal njen imidž in so prodajne številke narastle. Tudi na britanskem trgu, kjer so potencialni kupci nanjo postali pozorni, ko je dobila izvrstne ocene v anketi o zadovoljstvu strank, ki so jo izvedli pri Top Gearu, felicia pa je bila na Otoku naprodaj kot edina s Škodinim logotipom. Del Škodinega genskega zapisa je tudi avtomobilski šport na najvišji ravni. Med letoma 1995 in 1997 je tako felicia kit car tekmovala v svetovnem prvenstvu v reliju in že v prvi sezoni osvojila tretje mesto v svojem razredu. Za njenim volanskim obročem je med drugim blestel Šved Stig Blomqvist, ki mu je z napotki pomagal Benny Melander, zgodbo na svetovnih prvenstvih pa so zaključili z drugim mestom. Z naskokom najdražja felicia je tista brez strehe, ki so jo predelali pri podjetju MTX. Izdelali so jih 30, zanjo je treba odšteti tudi do pol milijona kron oziroma 20.000 evrov.