Ko beseda nanese na limuzine, vidimo edini smisel njihovega nakupa prav v udobju tako za voznika kot sopotnike. V mnogih prvinah namreč zaostajajo za vse bolj priljubljenimi športnimi terenci, v udobju pa naj bi bile razred ali dva boljše. Se še spomnite avensisa in lagune? Naša testna prijatelja toyota camry in renault talisman naj bi bila namreč njuna naslednika, a ju že na prvi pogled prekašata, saj delujeta (bolj) všečno, vtis o občutni nadgradnji pa voznik dobi v trenutku, ko sede za volanski obroč. Njuno poslanstvo je namreč razvajanje. »Ni, da ni,« bi dejali naši nekdanji brati Srbi, ko bi videli, kaj vse pri Renaultu ponuja paket opreme initiale paris. V usnje oblečeni, električno pomični, ogrevani in hlajeni sedeži z masažno funkcijo? Ima jih. Pametna tempomat in ključ? Prav tako. Pomoč pri parkiranju? Seveda. Devetnajstpalčna platišča? Brez njih ne gre. Navigacija? Absolutno. Kaj pa Toyota? Tudi testni camry ima kot del opreme premium marsikaj od naštetega, a se mora lastnik pri usnjenih sedežih zadovoljiti »zgolj« z ogrevanjem in električnim pomikom ter 18-palčnimi platišči.

Podobna sta si, kar glede namembnosti ni nič čudnega, mogoče bi kdo celo dejal, da sta brata. A to tezo zlahka ovržemo, ko beseda nanese na pogonski sklop. Talisman tako stavi na zmogljivi 1,8-litrski bencinski štirivaljnik z močjo 165 kilovatov (225 KM), camryjevemu 2,5-litrskemu bencinarju z močjo 131 kilovatov (178 KM) pa je v pomoč električni motor, sistemska moč hibridnega sklopa pa je pri renaultu močno primerljivih 160 kilovatov (218 KM). Če so vam pomembne zgolj zmogljivosti, potem je francoz veliki zmagovalec (240 : 180 km/h najvišje hitrosti, 7,4 : 8,3 sekunde pospeška do stotice), ko pa beseda nanese na prijaznost do okolja, je veliki poraženec. Električni motor, ki se vklopi vsakič, ko mu razmere to dovoljujejo, zniža porabo vse do 6,3 litra (talisman porabi dva litra več), predvsem pa vozniku omogoča, da na bencinsko črpalko zapelje po približno 800 prevoženih kilometrih (pri tekmecu po 600 prevoženih). Ogromna razlika je tudi pri izpustih ogljikovega dioksida (172 : 98 g/km); camryjeve bodo zeleni pospremili s palcem obrnjenim navzgor. Izpostaviti moramo brezstopenjski menjalnik. V preteklosti se je v Toyotinih hibridih izkazal kot glasen, ves čas se je zaporno zaganjal, tokrat pa je bila uporabniška izkušnja povsem drugačna in hvalevredna. Kot je hvalevredno tiho delovanje talismanovega motorja, ki se ga v kabini skorajda ne sliši. Da vendarle nista brata, pa je najbolje vidno v voznikovem delovnem okolju. Renault se baha z ogromnim, 22-centimetrskim (8,7 palca) zaslonom na dotik, vgrajenim navpično, ki bo blizu tehnološkim navdušencem, pohvalno pa je tudi, da lahko številnim funkcijam strežemo prek večjega osrednjega gumba, kar je predvsem varnejša rešitev. Toyotin zaslon na dotik, vgrajen vodoravno, je manjši (17,8 cm/7 palcev).

Z metrom v roki boste ugotovili, da sta občutno daljša, kot se morebiti zdi na prvi pogled, saj se približujeta magični meji petih metrov, ki zahtevajo voznika z malce več znanja. Toda dolžinska mera 4,85 metra pri talismanu in še tri centimetre več pri camryju bo z razlogom spravila v dobro voljo družinskega očeta, saj prevedeno pomeni, da je štirim potnikom prostor za glavo in kolena odmerjen z veliko začetnico, pri čemer je občutek prostornosti za odtenek boljši pri renaultu. Sta pa oba največ graje deležna, ko beseda nanese na prtljažnik. Litrom na papirju ni mogoče nič očitati (608 pri talismanu in 524 pri camryju), a je v realnosti prostorska zgodba pogosto drugačna. Prtljažnika sta resda globoka in dolga in vanju zlahka zložite štiri kovčke in potovalne torbe, toda ozka odprtina uporabnika hitro razjezi, ko je treba prepeljati tovor malce večjih dimenzij. Res škoda, da nimata možnosti, da bi se prtljažna vrata dvignila s šipo vred, kar se je za zadetek v polno na primer pokazalo pri škodi superb.

Zmnožek dolžinskih centimetrov, izdatne motorne konjenice in bogate serijske opreme se seveda pozna tam, kjer si najmanj želimo – pri ceni. Ta je pri talismanu 36.990 evrov in pri camryju 38.900 evrov. Ni malo denarja, a v primerjavi z limuzinami prestižne nemške trojice se zdita ceni dokaj ugodni. Več pa v sklepu.