Projekt izgradnje novega železniškega postajališča v Vnanjih Goricah ima že zelo dolgo brado. Že maja leta 2007 je občina Brezovica s takratno Javno agencijo za železniški promet sklenila sporazum o sofinanciranju projektno-tehnične dokumentacije za omenjeno postajališče. Čeprav je od takrat minilo že več kot 12 let, tamkajšnji krajani novemu postajališču niso praktično nič bližje kot leta 2007.

Čeprav je ministrstvo za okolje in prostor leta 2013 napovedovalo, da se bo gradnja železniškega postajališča v Vnanjih Goricah začela že leta 2014, so se te napovedi izkazale za brezpredmetne. Še več, na direkciji za infrastrukturo, ki zdaj vodi ta projekt, pravijo, da je gradnja postajališča predvidena šele v obdobju med letoma 2021 in 2026.

Sočasno tudi v nadgradnjo proge

Na direkciji za infrastrukturo pojasnjujejo, da je gradnja novega postajališča smiselna le ob sočasni nadgradnji železniške proge, ki da je bila zadnjič obnovljena pred 40 leti in je zdaj že nujno potrebna nadgradnje. Če bi se najprej lotili gradnje omenjenega postajališča in šele nato nadgradnje proge, bi namreč morali novozgrajene perone in druge objekte ponovno rušiti, »kar pa ni racionalno in opravičljivo«. »Edina racionalna rešitev je, da se postajališče izvede skupaj z nadgradnjo odseka železniške proge. Hkrati se v nadgradnjo odseka vključi tudi nadgradnja postaje Brezovica, kjer sta prav tako predvidena nova perona z izvennivojskim dostopom in dvigali ter parkiriščem za osebna vozila,« so prepričani na direkciji za infrastrukturo.

Na direkciji pa ob tem dodajajo, da so temu projektu dodali tudi načrtovanje gradnje izvennivojskega križanja bližnje ceste in železniških tirov, »ki je z vidika varnosti in kvalitete življenja prebivalcev neprimerno boljše«.

120 potnikov na delovni dan

Direkcija je lansko leto z javnim naročilom družbi SŽ – Projektivno podjetje Ljubljana zaupala izdelavo projektne dokumentacije za projekt nadgradnje železniške proge na odseku med Brezovico in Preserjem. Novo postajališče, ki ga bo po ocenah direkcije dnevno ob delovnikih uporabljajo 120 potnikov, bo imelo dva perona, podhod, parkirišče in ustrezno razsvetljavo.

Medijski zapisi iz leta 2013 razkrivajo, da je vsaj že od takrat predvidena takšna zasnova novega postajališča. Da je projekt načeloma enak, priznavajo tudi na direkciji, kjer pojasnjujejo, da so na novo dodali ureditev tirov, ki sprva ni bila del tega projekta. Bo pa to investicijo povečala gradnja podvoza, ki bo nadomestil ukinjen nivojski prehod, »ki bo naročen v ločenem projektu, predvidoma skupaj z obvoznimi cestami«. Koliko bo direkcija odštela za novo postajališče in druge z njim povezane ureditve, še ni znano, bo pa sama gradnja trajala predvidoma deset mesecev.

Na Dolgem mostu v slabem letu več kot 6000 potnikov

Velja omeniti, direkcija za infrastrukturo je lansko leto uredila novo postajališče v neposredni bližini Brezovice, in sicer na Dolgem mostu pri parkirišču P+R. Tudi gradnja tega železniškega postajališča je bila dolgotrajna, saj smo denimo leta 2009 poročali, da je že pripravljena idejna rešitev zanj, vlaki pa so na novem postajališču začeli ustavljati šele konec lanskega leta.

Po podatkih Slovenskih železnic je od 9. decembra lani do 20. septembra letos na tej postaji vstopilo ali izstopilo 6075 potnikov. A opozorili so, da so v to vsoto všteti le potniki, ki so imeli enosmerno ali povratno vozovnico z Dolgim mostom kot začetno ali končno postajo. Podatka, koliko potnikov z enotnimi subvencioniranimi vozovnicami integriranega javnega potniškega prometa in mesečnimi ali dnevnimi mestnimi vozovnicami uporablja to postajališče, niso imeli.