Na septembrsko jutro ob približno pol sedmih v studiu, kjer snemajo oddajo Dobro jutro, že gorijo številni reflektorji, pritrjeni na strop. Po prostoru se skorajda neopazno in neslišno gibljejo snemalci in tonski mojstri. Značilna rumena preproga in sivorjava kavča, na katerih potekajo pogovori z gosti z najrazličnejših področij, so že na svojem mestu, tudi umetno rastlinje, ki sceni doda občutek domačnosti, je že pripravljeno. Eden od voditeljev ponedeljkove oddaje David Urankar v studio prihiti 15 minut pred sedmo. Čez minuto ali dve se mu pridruži njegova sovoditeljica Špela Močnik, v krilu in bluzi, naličena in z brezhibno urejeno pričesko. »Prosim, zapišite, da Špela Močnik vedno zamuja,« s šalami že ob zgodnji uri ne skopari Urankar. »Ne, David, jaz sem bila nekaj čez pet že v službi. Takrat si se ti še obračal v postelji,« mu hitro vrne sovoditeljica. V studiu se v hipu pojavi približno deset oseb, prvi jutranji pogovori pa tu ne potekajo kaj dosti drugače kot v nekoliko bolj običajnih službah. Skupno imajo predvsem eno temo – kavo. 

Za sproščenostjo veliko dela

Na prvi pogled se morda zdi, da je delo voditeljev, ki sproščeno klepetajo z gosti, enostavna naloga. A nikakor ni tako. »Ključno pri tem, da je videti, kot da smo z gosti skorajda prijatelji, je, da smo izjemno dobro pripravljeni,« je pojasnil Urankar. Čas priprave, namenjen eni oddaji, je sicer težko izmeriti, saj so priprave zelo raznolike, pri ustvarjanju pa sodeluje približno 30 ljudi. »Takoj po končani oddaji se že pripravljamo na naslednjo,« je povedala urednica oddaje Daša Lamut Prosen in dodala, da delovni čas ustvarjalcev oddaje ni samo jutro. »Delo se po končani oddaji v živo ob 11. uri nadaljuje. Najprej poiščemo teme, nato je treba poklicati goste, raziskati temo, pripraviti vprašanja. Tu so še sestanki z režiserjem. Priprava grafike. Zjutraj pred oddajo je treba pripraviti novice, voditelj mora v masko,« našteva Lamut-Prosenova. Poleg novinarjev in voditeljev, katerih obrazi so gledalcem dobro poznani, pri pripravi oddaje sodeluje tudi redaktor, pa seveda še režiser, grafiki, snemalci in tonski mojstri. 

»To je štiriurna oddaja, zato je res veliko dela. Pomembno je, da o temi veliko prebereš, da točno veš, kaj spraševati,« pojasni Močnikova. Ideje za teme ustvarjalci v veliki meri črpajo iz vsakdanjega življenja. »Ko je sezona šipka, pride zeliščarka, ki pove, kaj vse lahko iz šipka naredimo. Ko je treba zamenjati pnevmatike, govorimo o tem,« je v svoji humorni maniri ponazoril Urankar, ki so mu v prejšnji sezoni prav prišli nasveti za starše, kar je imelo aktualno uporabno vrednost tudi za Močnikovo. »Vprašala sva, kar naju je zanimalo. Včasih je najbolje izhajati iz vsakdanjega življenja,« je dejala. 

Čeprav velja splošno prepričanje, da je Dobro jutro oddaja, namenjena starejšim, njena urednica izpostavlja, da je teh gledalcev sicer res največ, a jo spremljajo tudi mladi, in dodaja, da pokrivajo »najrazličnejša področja in nikakor ne moremo reči, da je namenjena samo starejšim«. 

V sodobnem svetu je naš vsakdan prepleten z družbenimi omrežji. Na njih so aktivni tudi voditelji oddaje Dobro jutro, oddaja ima svoj profil. Po Urankarjevih besedah gledalcem ta omrežja omogočajo ogled posameznih izsekov, ki so jih morda zamudili. Voditelji z gledalci po njih delijo utrinke iz zakulisja oddaje, ki jih ob spremljanju oddaje po televiziji ne morejo videti. »Dobimo res ogromno odzivov. Ko recimo objavimo neko vprašanje, med komentarji najdemo res dobre iztočnice za debato v oddaji,« je povedal Urankar. Močnikova je dodala, da je družbena omrežja danes treba spremljati in tam biti (spletno) prisoten. »Če tega ne počneš, si pač korak zadaj,« je še izpostavila.

Toplina ob stikih z gledalci

Ustvarjalcem oddaje Dobro jutro je kristalno jasno, kako pomembni so za televizijo gledalci. Tako so recimo v okviru nagradne igre septembra deset gledalcev peljali na celodnevni izlet v Italijo – na poti iz Ljubljane jih je spremljala ena od voditeljic Mojca Mavec, kot presenečenje pa so se jim na kavi v Trstu pridružili še trije voditelji – Ana Tavčar, Špela Močnik in David Urankar. »Pomembno je, da se z gledalci kdaj spoznamo in poklepetamo,« je povedala Močnikova. Urankar pa je pristavil: »Takrat se sproži nekakšen val dobre energije. To je neverjetno. Ko si ‘zaprt v studio’ in obkrožen s kamerami, tega ne občutiš.« 

Med sezono, ki običajno šteje okoli dvesto oddaj, imajo takšnih srečanj kar nekaj. »Odziv v živo je neprecenljiv. Res mi je toplo pri srcu, ko gledalce spoznam. Vedno nas tako toplo sprejmejo. Stik z gledalci imamo v naši oddaji navsezadnje tudi vsak petek, ko gre Marija Merljak na teren in obišče različne konce Slovenije,« je povedala Močnikova. 

Cilj oddaje Dobro jutro, ki je leta 2014 prejela viktorja za najboljšo zabavno televizijsko oddajo, je gledalce opremiti z vsemi potrebnimi informacijami za začetek dneva, jim dati koristne in aktualne nasvete, predvsem pa energijo in zagon za nov dan, je sklenila Lamut-Prosenova.